Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Testade ett nytt mönster och sydde en kjol :) Tycker den blev rätt fin faktiskt!
FB70798A-0DDA-4593-AF18-1AFF79E4A21A.jpeg
 
Kan inte kalla det att paniksy till MTV har gått och funderat ett tag och idag gjorde jag slag i saken. Det blev lite för mycket men måste passa på när jag tar fram maskinen och grabbarna är ute.
 

Bifogade filer

  • BE9229E4-4F6C-4493-A891-0CDE9A0DEBB4.jpeg
    BE9229E4-4F6C-4493-A891-0CDE9A0DEBB4.jpeg
    202,5 KB · Visningar: 63
Jag har sytt lite till barnen men funderar på att testa att sy till mig själv också.
Här ni tips på mönster som passar till större storlekar (xl, 46). Främst enklare överdelar (T-shirts, tunikor).

Sen funderar jag på att köpa en ny symaskin. Har en billig som bråkar så pass ofta att det inte är roligt. Har ni ngt tips?
Behöver inte vara jätteavancerad, klara av vanliga saker och gärna lite tjockare tyger.
 
Jag har sytt lite till barnen men funderar på att testa att sy till mig själv också.
Här ni tips på mönster som passar till större storlekar (xl, 46). Främst enklare överdelar (T-shirts, tunikor).

Sen funderar jag på att köpa en ny symaskin. Har en billig som bråkar så pass ofta att det inte är roligt. Har ni ngt tips?
Behöver inte vara jätteavancerad, klara av vanliga saker och gärna lite tjockare tyger.
Jag gillar Made by Runi som mönster (om du vill ha pdf, finns nog som pappersvariant hos vissa återförsäljare också). De är generösa i strl och enkla att sy :)
Symaskin, kolla hos lisas tyger, deras Alfa maskiner är bra och prisvärda (jag har själv en alfa smart, kostade 5000 kr med bandkantare har jag för mig). Men dom har vettiga maskiner runt 3000 kr också, om budgeten är mer begränsad.
 
Jag har tagit lite paus från välgörenhetssömnaden och försöker mig på att sy bh igen. Eller, sömnad en går ju bra, det är ju att få mönstret att passa som stökar mest 😅 men nu är jag nog close enough för att göra en riktig!
 
Jag har sytt lite till barnen men funderar på att testa att sy till mig själv också.
Här ni tips på mönster som passar till större storlekar (xl, 46). Främst enklare överdelar (T-shirts, tunikor).

Sen funderar jag på att köpa en ny symaskin. Har en billig som bråkar så pass ofta att det inte är roligt. Har ni ngt tips?
Behöver inte vara jätteavancerad, klara av vanliga saker och gärna lite tjockare tyger.
Kolla ditt lokala bibliotek, de brukar ha mönstertidningen Allt om handarbete att låna och rita av mönster från. Deras mönster brukar vara strl 36-54.
 
Sen funderar jag på att köpa en ny symaskin. Har en billig som bråkar så pass ofta att det inte är roligt. Har ni ngt tips?
Behöver inte vara jätteavancerad, klara av vanliga saker och gärna lite tjockare tyger
Jag har en Texi black and white från Lisas tyger. Helt okej, klarar inte det allra tjockaste (nu pratar vi typ hästtäcken) men kämpat på bra.
 
Nu har jag beställt tyg och mönster till jeans, det blev Megan Nielsen Ash Jeans. De verkar lovande i designen och det finns en del youtube-videos också.

Stort plus för att mönstret innehåller en extra lång variant, även om det saknas minst 4 cm till mina styltor😝
 
Kommer du och bukepicknickar på MTV?
MTV?

Jag uppdaterar garderob till hösten genom att sy flera tunikor samtidigt som jag rensar i tyglådan.😁 (och köper nytt 🤔)
Har extremt svårt att hitta kläder som sitter snyggt pga kroppsform och i färger/mönster jag gillar. Provade att rita ett mönster efter en köpt tunika som satt bra och efter lite fix och trix har jag nu ett eget mönster som passar mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
785
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 261
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
753
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp