Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu vill jag ha som och varmt igen!
IMG_20220710_122731.jpg
 
Ok. Den här gången var jag extra-extra noggrann. Ändå blev största storlek för liten, trots att den enligt tabellen skulle vara 6 cm (!!!) för stor. Jag ger upp. Jenny Hellströms mönster passar inte stora rumpor.
16578127463019099329216309028430.jpg

Men det blev en söt kjol ändå.
 
Köpt två jätteläckra enfärgade bitar jerseytyg som ska bli tunikor att ha I höst. Måste sy klart det redan utklippta jag har (delar till 3 tunikor och 2 tshirts) men sen får jag jobba med de nya tygerna. Måste nog sy lite imorgon!😁
Passade också på att boka långpass i tvättstugan så jag kan tvätta mina tyger.
 
Jag har hållit på med ett par byxor sedan i maj 🙈 bara knappen och fålla benen kvar nu men..
Testade fålla ärmarna med overlocken, såg ut som en pyjamas så sprättade, blev bra med tvillingnål.
Testade fålla nederkant med tvilllingnål, blev ojämnt och sömmen blev som en upphöjd kant. Sprättade och gick och la mig 😂😂

(Har en blus jag började med på en kurs sommaren -20, har "bara" knapphål och knappar kvar 🙈)
 
Och lagom till att sy-motivationen infinner sig är det för sent att börja sy. Tydligen finns det folk i huset som sover :meh:

Har iaf nålat fast båda ärmarna nu. Undrar hur tidigt man kan börja imorgon?
Oj, bor du väldigt lyhört?
Jag syr senare än så på kvällarna och grannen under (som i mitt tycke är känslig... 😂) har inte sagt att hon hört något. Hon brukar annars både höra och säga 🙃
 
Har ni några favoritmönster för byxor/jeans? Alternativt en djupgående tutorial på Youtube ;)

Jag tänkte göra ett försök att sy stretchjeans och har ett par i stuprörsmodell som jag tänkte stjäla lite mått från men konstruktionsmässigt vore det nog bra med mönster+instruktioner.
 
Har ni några favoritmönster för byxor/jeans? Alternativt en djupgående tutorial på Youtube ;)

Jag tänkte göra ett försök att sy stretchjeans och har ett par i stuprörsmodell som jag tänkte stjäla lite mått från men konstruktionsmässigt vore det nog bra med mönster+instruktioner.
Jag gillar Slim pants från wardrobe by me. Har visserligen bara gjort shorts av dem, inte testat fullängd än.
 
Jag gillar Slim pants från wardrobe by me. Har visserligen bara gjort shorts av dem, inte testat fullängd än.

Jag är inte superförtjust i den dolda dragkedjan fram men hittade flera fina mönster från märket, önskar nästan att jag behövde ett par Hepburn Pants istället :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
786
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 263
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
760
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp