Bukefalos 28 år!

Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
MTV?

Jag uppdaterar garderob till hösten genom att sy flera tunikor samtidigt som jag rensar i tyglådan.😁 (och köper nytt 🤔)
Har extremt svårt att hitta kläder som sitter snyggt pga kroppsform och i färger/mönster jag gillar. Provade att rita ett mönster efter en köpt tunika som satt bra och efter lite fix och trix har jag nu ett eget mönster som passar mig.
Jag är så jäkla förvirrad. Jag visste ju det ju! Men i o m att jag ska till MTV = Medeltidsveckan så såg jag bara tunika-medeltidskläder framför mig sorry
 
Medeltidsveckan!
Borde jag ju ha listat ut tycker jag.

Min gotländska släkt flyr Visby under den så vi hälsar sällan på den perioden. Fast jag har tänkt att jag kanske skulle något år. Blir inte i år då semestern nästan är slut. Ska bara ha några dagar i Augusti när hästarna ska hem från betet.
 
Jag vet inte. Tredje beställningen från samma tryckeri och de tidigare har (naturligtvis) varit printade på rätt ledd… Murphys lag? Bara för att det den här gången var förhandsbokningar så är det klart att det ska jävlas. 🤬
Nu blir jag nyfiken om/vad du har för företag? :)
Mvh köper alldeles för mycket tyg i perioder 😇
 
Jag har företag, har precis börjat producera tyg till försäljning och dessa blir unika för mitt företag. 😀 Vet inte om jag får skriva ut företagsnamnet, men ett tips är att kika på vattenstämpeln på tidigare bild jag la upp. 😇🤪
Åh dom har jag ju faktiskt sett! Via nån grupp på fb om jag inte minns fel. Jättesöta! Grodorna och hundarna var mina favoriter även om jag inte bokade några tyger 😊
Men vilket aber med tryckeriet! Hoppas det går fort att få hem nya. Du får lägga ut dom du fick nu som andra sortering sen, om du inte behöver skicka tillbaka. Trikå (om det är 4 vägs stretch) går ju ändå att använda åt fel håll :) en del gör ju designer med mönster efter stadkanten.
 
Åh dom har jag ju faktiskt sett! Via nån grupp på fb om jag inte minns fel. Jättesöta! Grodorna och hundarna var mina favoriter även om jag inte bokade några tyger 😊
Men vilket aber med tryckeriet! Hoppas det går fort att få hem nya. Du får lägga ut dom du fick nu som andra sortering sen, om du inte behöver skicka tillbaka. Trikå (om det är 4 vägs stretch) går ju ändå att använda åt fel håll :) en del gör ju designer med mönster efter stadkanten.
Åh kul! :D Jag tog hem av de som det blev förhandsbokningar på, med några extra meter av varje - och några meter av några som ännu inte visats. Hundarna gick tyvärr inte i tryck den här gången, men grodorna kom med. :love:
Tygerna är fantastiska! (Förutom att mönstren är åt fel håll då. :rofl:)

Ja precis, det får bli någon sådan 2:a sorteringsrea sedan, precis som du säger så stretchar det ju precis lika bra på andra ledden så det är ju fullt fungerande tyg. :)

Tryckeriet har i allafall lovat att expresstrycka nytt tyg imorgon och skicka, så förhoppningsvis är de här i mitten på nästa vecka. :):banana:
 
Då ska jag hålla utkik, kanske handlar när du rear ut dom feltryckta tygerna 😁 som blivande student får man väl lov att hålla sig till reor framöver 🤣

Åh skönt dom ska försöka få iväg det snabbt!
Åh kul! :D Jag tog hem av de som det blev förhandsbokningar på, med några extra meter av varje - och några meter av några som ännu inte visats. Hundarna gick tyvärr inte i tryck den här gången, men grodorna kom med. :love:
Tygerna är fantastiska! (Förutom att mönstren är åt fel håll då. :rofl:)

Ja precis, det får bli någon sådan 2:a sorteringsrea sedan, precis som du säger så stretchar det ju precis lika bra på andra ledden så det är ju fullt fungerande tyg. :)

Tryckeriet har i allafall lovat att expresstrycka nytt tyg imorgon och skicka, så förhoppningsvis är de här i mitten på nästa vecka. :):banana:
 
Åh kul! :D Jag tog hem av de som det blev förhandsbokningar på, med några extra meter av varje - och några meter av några som ännu inte visats. Hundarna gick tyvärr inte i tryck den här gången, men grodorna kom med. :love:
Tygerna är fantastiska! (Förutom att mönstren är åt fel håll då. :rofl:)

Ja precis, det får bli någon sådan 2:a sorteringsrea sedan, precis som du säger så stretchar det ju precis lika bra på andra ledden så det är ju fullt fungerande tyg. :)

Tryckeriet har i allafall lovat att expresstrycka nytt tyg imorgon och skicka, så förhoppningsvis är de här i mitten på nästa vecka. :):banana:
Åh, va kul att du gör egna tryck! Du får göra en förhandsvisning här på nya tryck framöver ;) (och kanske förhand på även rean? 😘)
 
Spontananmält mig till en marknad på lördag. Så nu "måste" jag jobba på som fan för att få med mig lite nytt 😅 det är ju inte säsong för mössor (eller ja, den här sommaren kan man ju nästan kalla det för säsong), men har sytt 15 st idag med feminist tyg, dom brukar sälja bra :) 7 blå, 7 gula och en feministkurbits (sista tygbiten tyvärr).
received_823427685268127.jpeg

Imorgon blir det till att försöka upp i tid, sy lite spishanddukar och sen försöka hinna sy de 12 par shorts-hängselbyxor jag skurit ut idag 😂🙈
 
Nu har jag äntligen blivit klar med sista två rutorna i sy-bingot som Made by Runi haft över sommaren. Blev en kingdom hearts tröja åt mig själv också, blev inspirerad av den jag gjorde åt min bror 😊
 

Bifogade filer

  • IMG_20220731_154501.jpg
    IMG_20220731_154501.jpg
    264,3 KB · Visningar: 50
:banana: :banana: :banana:

Klar med båda grå/mönstrade tunikorna!
De blev j-kligt bra om jag får skryta lite.😇

Och har dessutom gjort ca hälften på den antikblå.
Börjar bli dags att tvätta lite mer tyg och klippa till ytterligare några tunikor. 2-3 st till så är höst- och vinter- garderoben klar.
Behöver alltså botanisera i min tyglåda. Kanske skulle slå på stort och köpa något tyg också?
 
Nu har jag äntligen blivit klar med sista två rutorna i sy-bingot som Made by Runi haft över sommaren. Blev en kingdom hearts tröja åt mig själv också, blev inspirerad av den jag gjorde åt min bror 😊
Ååååh! Vart har du köpt tyget? Jag misstänker utrikes, men ändå - KH in my heart liksom! :love: :love: :love: :love:
 
Spontananmält mig till en marknad på lördag. Så nu "måste" jag jobba på som fan för att få med mig lite nytt 😅 det är ju inte säsong för mössor (eller ja, den här sommaren kan man ju nästan kalla det för säsong), men har sytt 15 st idag med feminist tyg, dom brukar sälja bra :) 7 blå, 7 gula och en feministkurbits (sista tygbiten tyvärr).

Men hallå 🙋 jag vill ha en feministmössa, var säljer du?
 
Leffehunden behöver ett par täcken som han kan ha när han hänger med mej i stallet när det blir mörkt och kallt. Jag vill ha nått som syns. Reflex, neonfärg och vattentätt. Vad finns det för lämpliga tyger?
 
Ååååh! Vart har du köpt tyget? Jag misstänker utrikes, men ändå - KH in my heart liksom! :love: :love: :love: :love:
Kira Kira fabrics! Mitt skickades från Japan, men jag tror hon öppnat ett ställe i USA som också skickar, om jag inte minns fel är KH tygerna "always available". Svindyrt dock såklart 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
826
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 857
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
803
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp