Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Leffehunden behöver ett par täcken som han kan ha när han hänger med mej i stallet när det blir mörkt och kallt. Jag vill ha nått som syns. Reflex, neonfärg och vattentätt. Vad finns det för lämpliga tyger?
Osäker hur neonigt det finns i softshell, annars är det ju vattentätt och fodrat. Jonic textil har jag köpt bävernylon I neonfärger, går ju att sy på reflexband på det och fodra med fleece :)
Här är bild på tilda I ett softshell täcke som jag sytt reflex som kantband runt hela.
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1659296195461.jpg
    FB_IMG_1659296195461.jpg
    86 KB · Visningar: 113
Osäker hur neonigt det finns i softshell, annars är det ju vattentätt och fodrat. Jonic textil har jag köpt bävernylon I neonfärger, går ju att sy på reflexband på det och fodra med fleece :)
Här är bild på tilda I ett softshell täcke som jag sytt reflex som kantband runt hela.
Det såg käckt ut :) tänker att det kan vara bra med lite skarpa färger som syns när det är lite skumt men ändå för ljust för att reflexerna ska synas bra.
 
Leffehunden behöver ett par täcken som han kan ha när han hänger med mej i stallet när det blir mörkt och kallt. Jag vill ha nått som syns. Reflex, neonfärg och vattentätt. Vad finns det för lämpliga tyger?
Jag säger som @Trott också softshell som första alternativ :) Håller på med varsitt täcke till mina två hundar och har köpt reflexband att kanta med. Finns säkert neonfärgat nånstans tycker man!
 
Jobbarkompis kom med två klänningar där det är för tight för att stänga dragkedjan. Hur skulle ni ha gjort. Hon är ok med att det är glipa där.
 
Jobbarkompis kom med två klänningar där det är för tight för att stänga dragkedjan. Hur skulle ni ha gjort. Hon är ok med att det är glipa där.
Kolla om det går att lägga ut på sömsmånen vid dragkedjan, alternativt i sidosömmarna. Hänger ju lite på vad det är för tyg och design dock. Ett annat alternativ är att ta bort dragkedjan helt och sätta snörning.
 
Kolla om det går att lägga ut på sömsmånen vid dragkedjan, alternativt i sidosömmarna. Hänger ju lite på vad det är för tyg och design dock. Ett annat alternativ är att ta bort dragkedjan helt och sätta snörning.
Det var nog min tanke och enklaste lösningen
 
igår klippte jag ut mönster som jag undvikit i över en månad. Det gick oväntat snabbt och smidigt. Nu tvättas tygerna som hör till. Klippte även tyg till en Nora-tröja med alpackor på. Hur gulligt som helst. Vuxna får också ha söta mönster.
 
Nästan klar med den antikblå tunikan, ska bara fästa ovansidans trådar på fållen på baksidan ( gör alltid det för hand).

Har sorterat bland mina tyger så nu har jag 4 till tyger som ska tvättas och sen kan sys av + 4 redan tvättade som jag kan börja klippa i.

Det är roligt att sy när det blir bra resultat!
 
Hade massor av planer till årets Medeltidsvecka, men pga hög arbetsbelastning på jobbet, sjukskrivningar och... livet, har det inte blivit mycket sömnad alls i år. Dock blev det en ny klänning inför årets vecka, alltid något! Ärmarna är dock inte fållade (är osäker på hur långa jag vill ha), och sömmarna är pressade men inte fållade. Inte fållen heller :o :D Allt är dock handsytt.
Klänning.PNG
 
Har även lyckats justera min bumla, aka tagit in typ 5-10cm i livet, tagit in axelparti så att allt hamnat högre upp, samt ökat på urringningen i särken. Blev lite väl djup då jag råkade klippa för mycket, men har snören i halsen så jag kan bara dra ihop om det skulle behövas. Inte det snyggaste som setts på veckan, men alltid något. 4-5m tyg bara i halsen på särken, om någon skulle undra:angel:
Bumla1.PNG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
783
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 245
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
752
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp