Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20230328_145842_532.jpg

Är så glad i min nya tröja 🥰 Färgglad och fin.
 
Jag håller på med en kjol. Denna vill jag ha ett foder till. Är det bara att använda samma mönsterdelar som för kjolen? Eller behöver jag tänka på något annat sätt?

20230327_205115.jpg


/Lizzie
 
Ni som kan betydligt mer än mig om symaskiner, hade tänkt införskaffa mig en för att kunna laga hästtäcken.

Behöver inte vara så mycket lullull utan så basic som möjligt.

För eget bruk, fleece, inne- och utetäcken, dock inte de tjockaste sorterna utan max 100g.

Är hyfsad på att sy lagning men det är längesedan.

Vad kan ni tipsa om?
 
Ni som kan betydligt mer än mig om symaskiner, hade tänkt införskaffa mig en för att kunna laga hästtäcken.

Behöver inte vara så mycket lullull utan så basic som möjligt.

För eget bruk, fleece, inne- och utetäcken, dock inte de tjockaste sorterna utan max 100g.

Är hyfsad på att sy lagning men det är längesedan.

Vad kan ni tipsa om?
Singer heavy duty, Eller motsvarande "heavy duty" maskin skulle jag säga, åtminstone om du vill kunna laga spännen osv. Att bara laga fodret borde de flesta maskiner klara så länge du har rätt nål.
 
Alfred önskade sig lite nya tröjor så jag slängde ihop dessa häromdagen. Mepsen kom med av bara farten då jag ville se hur tyget blev på en Meps. 😁

Jag har sett ett mycket liknande tyg med bin (vavt) har i var lokala tygaffar. Jag maste nog kopa en bit, det ar sa himla sott ... jag vet bara inte vad jag ska ha det till.:angel:

Plötsligt händer det! Tilda har börjat löpa! Ritat eget mönster. Ska nog göra någon lite förändring, lite längre "svanshål", lite mindre tyg under magen och kanske lite smalare sidor. Jag gillar inte kardborrband, så satte tryckknappar istället. Visa bifogad fil 115529

Precis den misstanksamma blicken hon har nar hon tittar pa trosorna hade alltid Miss Mandy som ocksa var tvungen att ha bloj skydd. :love:

Princess Diva har aldrig blott over huvud taget sa jag markt det. Inte svullnade hon upp heller, allt jag markte var att Diva blev super tjurig pa Tate som blev tamligen hysterisk och slutade ata nagra dagar under hog lop. Ibland kunde jag gissa att det nog var pa gang, men inte alltid.
 
Vad gör ni med mindre stuvbitar av trikå typ 40 cm av en hel tygbredd? Finns det något att använda dem till?

Ser att jag varit lite generös ibland när jag köpt tyg och får bitar över.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
746
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 892
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
708
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
957
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp