Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20230325_100020.jpg

Lovas husse tycker att hon har för många trosor nu. Men... Kan hon ha för många? De är ju så söta och dessutom lätta och roliga att sy. Och så har jag så många fina stuvbitar. :angel: :love:
 
Hittade en bunt utklippta plagg och en halvsydd klänning när jag städade igår och bestämde mig för att beta av en del av det. Klänning stl 56 och långärmad t-shirt stl 128.

Klänningen var tänkt till en liten tjej som nu närmar sig skolåldern och jumpern var tänkt till min yngsta som nu är nästan 17. :laugh: Det har således legat ett tag...

Visa bifogad fil 115049

Men jag påmindes återigen om att jag avskyr att fålla jumprar. Föredrar helt klart andra varianter på avslut.
Underbart att du gjorde klart dem!
Jag har också en del oavslutade projekt... brukar bli att jag slänger dem efter några år i stället, hittar inte motivation till att göra klart. Så jag imponeras av dig!
 
Visa bifogad fil 115185
Lovas husse tycker att hon har för många trosor nu. Men... Kan hon ha för många? De är ju så söta och dessutom lätta och roliga att sy. Och så har jag så många fina stuvbitar. :angel: :love:
Vad har du för mönster eller hur har du kommit fram till den perfekta passformen? Skulle vilja komma igång och sy innan nästa löp, men fastnar på att jag inte har något mönster och inte kan rita själv. Eller ens få upp en bild av hur jag skulle kunna mäta?
 
Vad har du för mönster eller hur har du kommit fram till den perfekta passformen? Skulle vilja komma igång och sy innan nästa löp, men fastnar på att jag inte har något mönster och inte kan rita själv. Eller ens få upp en bild av hur jag skulle kunna mäta?
Jag ritade av ett köpt tikskydd som satt ganska bra och sen ändrade jag lite. T ex ta bort lite framtill då det blev för mycket tyg under magen och göra det lite högre bak.
 
Mönster till herr är ju fasen hopplöst att hitta något bra!
På jakt efter en skjorta, någon som vet nåt bra?
 
Visa bifogad fil 115199

Det här är alltså lagom till en liten dvärgschnauzertik på 6,5-7 kg. Men då har du något att utgå ifrån. 😊
Inklusive sömsmån i sidorna, men inte i "benen" eller midjan, för där har jag satt kantband eller vikresår. På de paren jag fållat benen på, har jag lagt till sömsmån även vid benhålen.
Glömde lägga till att jag har gjort kardborrebandet 10 cm långt och låtit 5 cm sitta på tyget och 5 cm som "sticker ut".
 
Varför är det så svårt att köpa tyg på nätet? Specifikt trikå i detta fallet. Har köpt två tyger från olika försäljare som är 95% ekologisk bomull och 5% elastan/lycra och väger 200g/m2. Det ena både mjukare och stretchigare än det andra. Hittar ingen information som kan hjälpa mig avgöra om ett eventuellt tyg är det ena eller det andra. Hur gör ni?
 
Underbart att du gjorde klart dem!
Jag har också en del oavslutade projekt... brukar bli att jag slänger dem efter några år i stället, hittar inte motivation till att göra klart. Så jag imponeras av dig!
Det ligger 4-5 jumprar och ett par byxor kvar i högen. Vi gar ännu inte sett vart det slutar. :laugh: Men ärligt har jag svårt att slänga, även misslyckade plagg. Alltid kommer det till nytta på något sätt.
 
@Trott går det fortfarande att få tag i dina mönster, tex leggings,klänning vattenfall osv.
Frågar åt en kompis, i detta fallet är det sant :p :D
 
Jag ar vaken och sitter har fast jag egentligen inte har tid. Vi har inte staket pa ena sidan av tomten i dag da grannen har tagit ner det gamla och satter upp ett nytt, sa jag maste fysiskt ga ut med hundarna redan nu pa morgonen :arghh: och duscha och tvatta haret och fixa klart tartan till barnbarnet Björn (Nalle) som fyller 4 ar, och vara pa ett mote med var "skatt tjej" klockan 10am innan vi aker till kalaset med tartan. Nu ar klockan 8am och det ar verkligen dags att satta igang. :sleep: Tur jag ar ledig hela veckan och inte behover skynda mig pa mornarna. :)
 
@Trott går det fortfarande att få tag i dina mönster, tex leggings,klänning vattenfall osv.
Frågar åt en kompis, i detta fallet är det sant :p :D
Mina mönster? Nu blandar du nog ihop mig med någon annan 😅 nog för att jag kan rita mönster, men har aldrig gjort i kommersiellt syfte :)
 
Mina mönster? Nu blandar du nog ihop mig med någon annan 😅 nog för att jag kan rita mönster, men har aldrig gjort i kommersiellt syfte :)
Min vän påstår det, eller så missuppfattade jag henne, det var tydligen från samma sida som du hittade dina trosmönster för ja tipsade henne om det för lääääääääänge sedan o den där klänningen, kan sidan hetat bananas?
 
Min vän påstår det, eller så missuppfattade jag henne, det var tydligen från samma sida som du hittade dina trosmönster för ja tipsade henne om det för lääääääääänge sedan o den där klänningen, kan sidan hetat bananas?
Ah ja, omg bananas. Dom har tyvärr lagt ner, det kan finnas pappersmönster hos vissa återförsäljare men kommer inte ihåg dom på rak arm.
 
Jag ar vaken och sitter har fast jag egentligen inte har tid. Vi har inte staket pa ena sidan av tomten i dag da grannen har tagit ner det gamla och satter upp ett nytt, sa jag maste fysiskt ga ut med hundarna redan nu pa morgonen :arghh: och duscha och tvatta haret och fixa klart tartan till barnbarnet Björn (Nalle) som fyller 4 ar, och vara pa ett mote med var "skatt tjej" klockan 10am innan vi aker till kalaset med tartan. Nu ar klockan 8am och det ar verkligen dags att satta igang. :sleep: Tur jag ar ledig hela veckan och inte behover skynda mig pa mornarna. :)

Hoppsan :o jag skrev visst i fel trad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
11
· Visningar
550
Senast: Palermo
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
607
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp