Bukefalos 28 år!

Sytråden del 4

Jag behöver er hjälp. Var på en mycket stor tygbutik igår och hittade inget bra mönster till en klänning som jag tänkte sy till min dotter. Kan ni hjälpa mig?
Den ska se ut ungefär såhär;

Visa bifogad fil 137744
Tittade på Burda och Vogue men hittade inget klockrent.
Tips 1)
Kolla på ditt lokala bibliotek om de har Allt om Handarbete (sy) tidningar. Man brukar kunna låna för att rita av mönster.

Tips 2)
Kolla också på tidningens hemsida, man kan beställa mönster därifrån också.

Tips 3)
Burda Style finns som tidning också och har
Även hemsida där man köpa mönster.

Tips 4)
Leta bland tygbutikerna på nätet, de har ofta egna mönster eller av andra märken än ovan. Kolla tex Stoff och Stil.
 
Nu har jag en ny projektor. Mycket nöjd. Men inte kul att lägga pengar på.. Den verkar bra i varje fall, bättre skärpa än den gamla. Imorgon ska jag klippa mönster!
Vilken blev det? Min funkar än, men den är väl ungefär lika gammal som din gamla och samma märke tror jag (?), så den kanske inte håller ut så mycket längre den heller 🤣
 
Tips 1)
Kolla på ditt lokala bibliotek om de har Allt om Handarbete (sy) tidningar. Man brukar kunna låna för att rita av mönster.

Tips 2)
Kolla också på tidningens hemsida, man kan beställa mönster därifrån också.

Tips 3)
Burda Style finns som tidning också och har
Även hemsida där man köpa mönster.

Tips 4)
Leta bland tygbutikerna på nätet, de har ofta egna mönster eller av andra märken än ovan. Kolla tex Stoff och Stil.
Tack! 🤩
 
Jag är ett geni! Vanliga knappar och knapphål funkar ju också.
IMG20240128134826.jpg

Men symaskinen tyckte det var jobbigt, så knapphålen blev inte direkt snygga.
 
Jag är långt ifrån er kunskap men jag vill ändå skryta om min kunskap dvs fyrkanter i dubbelt tyg för hängmattor för mina små djur i bur. Har provat lite olika och kom fram till att maskinen samarbetar bäst på raksöm med tre punkter så det får bli så för hängmattorna blir finast om de vrängs. Tror det blev sex stycken totalt av en fleecefilt.

Önskar tips på vart man köper öljetter och tillhörande tång eftersom Biltemas storlek är för liten.

IMG_20240128_145812919_HDR.jpg
 
Jag är långt ifrån er kunskap men jag vill ändå skryta om min kunskap dvs fyrkanter i dubbelt tyg för hängmattor för mina små djur i bur. Har provat lite olika och kom fram till att maskinen samarbetar bäst på raksöm med tre punkter så det får bli så för hängmattorna blir finast om de vrängs. Tror det blev sex stycken totalt av en fleecefilt.

Önskar tips på vart man köper öljetter och tillhörande tång eftersom Biltemas storlek är för liten.

Visa bifogad fil 137798
Kolla på bibbis textil, tycker hon har det mesta :)
 
Symaskinerna har stått orörda ett drygt halvår, men idag har jag ägnat en stund framför dem. :) Sonen behövde nya tröjor eftersom han växer som ogräs. 🙈 Så slängde ihop 6st, så nu är garderoben lite påfylld! 😀🙌🏻

DDF53355-FB07-4C88-B38B-701F218B321A.jpeg


Insåg också att massor utav de tyger jag sparat undan inte längre inspirerar alls. Känner mest ”Meh” om de flesta, så det lär få bli en rejäl utrensning där framöver. 🙈
 
Symaskinerna har stått orörda ett drygt halvår, men idag har jag ägnat en stund framför dem. :) Sonen behövde nya tröjor eftersom han växer som ogräs. 🙈 Så slängde ihop 6st, så nu är garderoben lite påfylld! 😀🙌🏻

Visa bifogad fil 137811

Insåg också att massor utav de tyger jag sparat undan inte längre inspirerar alls. Känner mest ”Meh” om de flesta, så det lär få bli en rejäl utrensning där framöver. 🙈
Så kände jag för en del tyger i julas, så gjorde en stor rensning. Tyvärr blev inte allt sålt, men en del iaf 😅
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 772
Senast: Mineur
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
1 776
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 113
Senast: bollen__
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 391
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Återkommande uvi
  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp