Bukefalos 28 år!

Sytråden del 4

Hjälp!

Betyder ”Underlining” foder eller mellanlägg (vliselin)?
IMG_6949.jpeg
 
Jag har köpt en ny symaskin! En till alltså, inte för att byta ut någon av de jag har, hehe. En Veritas powerstitch pro, den ska klara tunga jobb och det är vad jag saknar i den maskin jag har (Husqvarna computer från 90-talet), orimligt taggad!

IMG_1670.jpeg

Mitt senaste alster, en liten kappa till dotterns docka.
 
Jag är inte alls kompis med min babylock cover, och vill köpa nått annat. Men frågan är om jag kan få den såld, med ekonomiska läget som är... Har inte råd att köpa ny innan jag sålt den tyvärr.
 
Ursäkta trådkapningen, men vad menas här? Vad är lining? Underlining är foder, men lining?

IMG_6958.jpeg

Mönstret beskriver dåligt tycker jag trots att det är ”easy”. 🙈
 
Kan det vara så att ”underlining” är foder, typ vliselin, som sys ihop med tyget enl mitt tidigare inlägg, och ”linning” är en sydd ”kopia” av mitt plagg, fast i fodertyg?


IMG_6959.jpeg


Boning är väl hårda fjädrar som håller upp livet.
 
Kan det vara så att ”underlining” är foder, typ vliselin, som sys ihop med tyget enl mitt tidigare inlägg, och ”linning” är en sydd ”kopia” av mitt plagg, fast i fodertyg?


Visa bifogad fil 137968

Boning är väl hårda fjädrar som håller upp livet.
Kan det vara två lager av fodertyget som ska sys ihop med varandra för att få kanaler att ha boningen i?
Som båda sys fast i yttertyget för att det ska följa formen som skapas?

Står det längre fram vad du ska göra med lining och boning efter att de är preppade?
 
"Boning" ar, typ, metall traden under BHn. Longa platta plast eller metall bitar.

Och "Casing" ar typ skinnet pa korven, sa det ar nagot som Boning"en" ska vara instoppad i.

Lining ar foder, typ siden foder i en kavaj.
 
Nu fattar jag. Underlining ar nar man klipper ut monstret's alla delar i ytterligare ett tyg, inte fodret, utan ett annat tyg som man sedan syr fast i monsterdelarna precis innanfor somsmanen for att gora plagget tyngre och mer "substantial". Underlining sitter alltsa mellan tyget och fodret.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
15 115
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 668
Senast: bollen__
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 042
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 709
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp