Bukefalos 28 år!

Sytråden del 4

IMG20240201105005.jpg


En liten solhatt till bebis. Blev lite wobbly, men under omständigheterna blev den bra.
 
Vad ska man göra när stuvar pratar till en. Nu har jag köpt två retrostuvar till. Nåja jag använder ju kläderna jag tillverkar
Jag har stuv-förbud. Har två trådbackar och fyra stora påsar fyllda med stuvar i varierande storlek och tygsort. En liten del går åt nu när jag gör bebiskläder, men inte alls i den takten jag hade önskat. Det går ju åt så lite! Många av stuvarna har dessutom så konstigt form att det är svårt att få ut nåt av dem.
Men skam den som ger sig! Ska minska förrådet med åtminstone en kasse tänkte jag, sen kan jag få köpa nån meter nytt tyg (kanske).
 
Så här använde jag mina yllestuvar som var för små att klippa lapptäcke 9*9 cm av sydde en stomme att fästa dem på och sen sydde jag för glatta livet jätteroligt
 

Bifogade filer

  • IMG_3641.jpeg
    IMG_3641.jpeg
    270,6 KB · Visningar: 82
Bästa mönstret för babybody? Gillar inte Hallonsmulas och det jag ritade själv till sonen (för hundra år sedan) har försvunnit i någon flytt. Gärna omlott, men det kan jag rita om själv i värsta fall.

Letar också mönster för sweatshirt för barn, som helst inte kostar multum. 😅 Annars får jag rita ett eget, men tänkte slippa det den här gången. 🙈
 
Bästa mönstret för babybody? Gillar inte Hallonsmulas och det jag ritade själv till sonen (för hundra år sedan) har försvunnit i någon flytt. Gärna omlott, men det kan jag rita om själv i värsta fall.

Letar också mönster för sweatshirt för barn, som helst inte kostar multum. 😅 Annars får jag rita ett eget, men tänkte slippa det den här gången. 🙈
Jag gillar Lowland Kids Dolmn tee. Dom har även bodys men inte testat dom (eller snarare, inte sett dom på ett barn). Peek-a-boo Har också några olika body's, jag har inte sett dom heller på barn men det var trevligt mönster att sy efter.
 
Bästa mönstret för babybody? Gillar inte Hallonsmulas och det jag ritade själv till sonen (för hundra år sedan) har försvunnit i någon flytt. Gärna omlott, men det kan jag rita om själv i värsta fall.

Letar också mönster för sweatshirt för barn, som helst inte kostar multum. 😅 Annars får jag rita ett eget, men tänkte slippa det den här gången. 🙈
Jag köpte bodymönster från twolittleoak på Etsy. Det verkar bra. Men jag har ingen unge att testa på än.
Made by me har också bra mönster tycker jag.
 
Bästa mönstret för babybody? Gillar inte Hallonsmulas och det jag ritade själv till sonen (för hundra år sedan) har försvunnit i någon flytt. Gärna omlott, men det kan jag rita om själv i värsta fall.

Letar också mönster för sweatshirt för barn, som helst inte kostar multum. 😅 Annars får jag rita ett eget, men tänkte slippa det den här gången. 🙈
Sweatshirt har jag ett från en gammal handsömnadstidning som jag tycker om, om du vill kan jag kolla namn, årgång och nummer imorgon om du vill kolla efter det på biblioteket? Eller ta bilder att utgå ifrån om du inte hittar ett mönster du gillar på annat håll.
 
Sweatshirt har jag ett från en gammal handsömnadstidning som jag tycker om, om du vill kan jag kolla namn, årgång och nummer imorgon om du vill kolla efter det på biblioteket? Eller ta bilder att utgå ifrån om du inte hittar ett mönster du gillar på annat håll.
Hemskt gärna! :D
 
@Nixehen mönstret var med i "sömnad och handarbete" nr 10 från oktober 1983, tog några bilder från uppslaget. Säg till om du vill jag tar bilder från mönsterarket också, men kan varna om att det är lite svårt att se linjerna, eftersom mönster för flera olika saker är ritade lite över varandra.
DSC_2122.JPG
 
Syr i trikå och ska klippa tygremsa för att kanta halslinningen med.
Ska den tas på längden eller bredden ur tyget?
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
522
· Visningar
13 903
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 318
Senast: bollen__
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 635
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 409
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp