Sytråden del 4

Beställning på 2 par trosor blev sydda idag :)
IMG_20240313_193034.jpg
 
Vad använder du för mönster? Är på jakt efter något bra. De översta såg ju väldigt bekväma ut!
Det översta är Scrundlewear från Stitch upon a time, det nedre är bootylicious från Runi :) båda har medium midja, men går att sy med högre midja 😊
 
Jag hatar när jag måste mäta och klippa bitar på frihand.. Speciellt när måtten är i tum. Har visserligen tum på måttbandet, men ändå. Jag tycker inte om det. Jag förstår ju varför mönsterskaparna inte har med en rektangel i olika storlek på mönsterarken, men ändå!
 
Jag hatar när jag måste mäta och klippa bitar på frihand.. Speciellt när måtten är i tum. Har visserligen tum på måttbandet, men ändå. Jag tycker inte om det. Jag förstår ju varför mönsterskaparna inte har med en rektangel i olika storlek på mönsterarken, men ändå!
Skaffa en quilt linjal! Det underlättar enormt :)
 
Jaa har funderat på det. Men jag vet inte om det blir så smidigt med sax? Tycker inte om att skära med rullkniv.
Har en linjal men den är bara 12", ofta behöver jag mer än så.
Just till rektangulära bitar är det smidigast med rullkniv och linjal tycker jag, men gillar man inte rullkniv så är det ju så.
 
Klippte ut de sista delarna till mitt byxprojekt. Råkade få med stadkanterna på några delar :meh: har inte tyg så det räcker till att klippa nya så jag får försöka dölja dem i sömsmånen sen.. Är på knytbandens innersta delar så det borde gå. Men klantigt!
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
12 126
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 790
Senast: bollen__
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 853
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 855
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp