Sytråden del 4

20240404_202531.jpg

Mitt första par egenproducerade trosor! Rätt så nöjd även om jag inte alls hade rätt färg på tråden och maskinen bråkade och hoppade över stygn ibland. Har återbrukat en t-shirt av bambutyg, väldigt sladdrigt tyg att hålla på med!

Nu är jag sugen på att sy fler par, har sett någon I tråden som gjorde himla snygga trosor med fina kantband, vad heter den sortens kantband?
 
Visa bifogad fil 142702
Mitt första par egenproducerade trosor! Rätt så nöjd även om jag inte alls hade rätt färg på tråden och maskinen bråkade och hoppade över stygn ibland. Har återbrukat en t-shirt av bambutyg, väldigt sladdrigt tyg att hålla på med!

Nu är jag sugen på att sy fler par, har sett någon I tråden som gjorde himla snygga trosor med fina kantband, vad heter den sortens kantband?
Jag gör mina med antingen trosresår (kallas även för underklädesresår) eller vikresår :)
 
Nu har jag nästan fått klart ommöbleringen i extrarummet/syrummet så jag har gått igenom, sorterat och märkt nästan alla mina projekt och det blev så mycket bättre än att bara ha allt liggande i högar! Och pappersåtervinningen krympte märkbart 😂
IMG_8087.jpeg
 
Håller med ovan unlimit, free pattern och att det passar direkt. Här är min nya jacka under process. Den satt jätteilla men så kom jag på att fläta resår och sy i i midjan och så minsann. Nu ska det yllebroderas friskt!
 

Bifogade filer

  • IMG_3974.jpeg
    IMG_3974.jpeg
    223,9 KB · Visningar: 38

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
12 466
Senast: Piglet
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 830
Senast: bollen__
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 899
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp