Sewhack Borås 8-10 maj. Någon som är sugen och ska dit?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lördag 10-14 fullt som sjutton den är ju i den mindre hallen och färre utställare men gott om workshops.@Petronilla hur var mässan i sthlm?
Är du nöjd? Har tyvärr bara sett tråkiga kommentarer om den mässan nu i veckan, att det var lite tyger osv.Lördag 10-14 fullt som sjutton den är ju i den mindre hallen och färre utställare men gott om workshops.
Jag gick på en workshop och gjorde en fredsduva och köpte 4 trådrullar.
På söndagen var jag bara där 10-11 men då skulle jag ju bara handla och hade mannen med mig.
Köpte tyg till stolsdynorna i köket.
Mönsterfabrikens Ada
Innerfoder till Ada
En stuvbit med traktorer
Lite moline garn
Mannen hittade inget bra tyg till Ada åt mig så vi åkte till selfmade och där hittade vi ett underbart tyg.
Jag zickzackade allt i söndags och tvättade det. Ikväll klippte jag ut Ada. (Varför är det så tråkigt att klippa ut mönsterdelarna för….)
Jag är nöjd.Är du nöjd? Har tyvärr bara sett tråkiga kommentarer om den mässan nu i veckan, att det var lite tyger osv.
Det blir som en extra säkerhet så tråden inte går igenom tyget. Du syr genom båda knapparna, när du är klar snurrar du tråden 3-4 Varv (har jag för mig) runt tråden som är mellan lilla knappen och tyget innan du föster/knyter tråden.
Det blir som en extra säkerhet så tråden inte går igenom tyget. Du syr genom båda knapparna, när du är klar snurrar du tråden 3-4 Varv (har jag för mig) runt tråden som är mellan lilla knappen och tyget innan du föster/knyter tråden.
Går ju att testa! Annars kolla på knapparna om det är någon vass flisa som gör att tråden skavs av iom metall knapparDet ska jag testa! En av mina finaste kappor har metallknappar, de sågar effektivt av all tråd på nolltid. Det kanske kan hjälpa med en liten buffert på baksidan även där?
Går ju att testa! Annars kolla på knapparna om det är någon vass flisa som gör att tråden skavs av iom metall knappar![]()
Så himla jobbigt det är. Hoppas att du kommer ihåg. Det är inte Emilix fabrics Amanda?Såg ett mönster på en jättefin omlottkjol. Nu hittar jag det inte igen och kan för mitt liv inte minnas hur den såg ut![]()