Sytråden del 5

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 656
  • Visningar Visningar 23 765

Bukefalos 30 år!

Ada är klar!
Det bästa är att min man valde mönstret när han följde med till syfestivalen och det är ett fantastiskt minne. Han gick och klämde och kände på material och vi hittade innerjocke (foder) på mässan och yttertyget på selfmade.
Jag kommer att känna dubbel värme när jag bär den ♥️

Bifogade filer

• E8866BD6-0F0B-4BCF-9797-4D68FA93FFAD.webp
    E8866BD6-0F0B-4BCF-9797-4D68FA93FFAD.webp
    257,8 KB · Visningar: 105
IMG_20260228_120810.webp

Del 1 av 2 är klar! Snow top i linnemix. Tror den sitter bra. Många verkar ha problem med att den blivit för vid i omlotten så det behövs något under men den går rätt högt på mig. Nu syns det inte direkt på bilden men är i v 37 så jag hoppas att den kommer sluta lite lägre när ungen kommit ut 😅 Slutar precis vid naveln just nu. De matchande byxorna är dock väldigt höga i midjan så jag tror det kommer bli bra.

Visa bifogad fil 181866
Del 1 av 2 är klar! Snow top i linnemix. Tror den sitter bra. Många verkar ha problem med att den blivit för vid i omlotten så det behövs något under men den går rätt högt på mig. Nu syns det inte direkt på bilden men är i v 37 så jag hoppas att den kommer sluta lite lägre när ungen kommit ut 😅 Slutar precis vid naveln just nu. De matchande byxorna är dock väldigt höga i midjan så jag tror det kommer bli bra.
Vilken fin! Och fin färg!

Visa bifogad fil 181866
Jättefin! Var är mönstret från?

Är det någon här som använder klamrar istället för nålar när ni syr? Typ likt dessa:
Visa bifogad fil 181937
Ni som gör det, när använder ni dem och hur tycker ni att det funkar?
Jag använder dem tillsammans med nålar. Tycker det är smidigt när jag ska klippa ut mönster om något ligger mot vikt kant tex, eller om det är en tjock söm som ska sys. Brukar dock ha nålar på de flesta ställen annars :)

Är det någon här som använder klamrar istället för nålar när ni syr? Typ likt dessa:
Visa bifogad fil 181937
Använder dessa (eller limpenna) uteslutande. Ytterst sällan jag nålar, händer i princip endast om det är något mitt på tyget som behöver hållas fast och där limpenna inte fungerar. Händer att jag använder dubbelsidig tejp (sån smal som är till för sömnad) istället för nålar också 😅

Använder dessa (eller limpenna) uteslutande. Ytterst sällan jag nålar, händer i princip endast om det är något mitt på tyget som behöver hållas fast och där limpenna inte fungerar. Händer att jag använder dubbelsidig tejp (sån smal som är till för sömnad) istället för nålar också 😅
Oj, hade nog aldrig vågat limma något!

Visa bifogad fil 181937
Jag har inte använt dom men tänker att de passar bäst när man skär med rullkniv och har den typen av hantering? Jag som klipper med sax har ju inte så stor användning för dom. Jag måste ju ändå nåla fast mönsterpappret när jag klipper ut osv.

Liknande trådar

• Sytråden del 4
  • Jag vill bli mer sparsam
  • Mod att våga starta en relation
  • Vad gör DU för att hjälpa till med integrationen?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka