Nää det var en knälång variant utan volanger. Den hade ett rätt speciellt utseende minns jag, men alla detaljer är som bortblåsta..Så himla jobbigt det är. Hoppas att du kommer ihåg. Det är inte Emilix fabrics Amanda?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nää det var en knälång variant utan volanger. Den hade ett rätt speciellt utseende minns jag, men alla detaljer är som bortblåsta..Så himla jobbigt det är. Hoppas att du kommer ihåg. Det är inte Emilix fabrics Amanda?
Vilken fin! Och fin färg!Visa bifogad fil 181866
Del 1 av 2 är klar! Snow top i linnemix. Tror den sitter bra. Många verkar ha problem med att den blivit för vid i omlotten så det behövs något under men den går rätt högt på mig. Nu syns det inte direkt på bilden men är i v 37 så jag hoppas att den kommer sluta lite lägre när ungen kommit utSlutar precis vid naveln just nu. De matchande byxorna är dock väldigt höga i midjan så jag tror det kommer bli bra.
Jättefin! Var är mönstret från?Visa bifogad fil 181866
Del 1 av 2 är klar! Snow top i linnemix. Tror den sitter bra. Många verkar ha problem med att den blivit för vid i omlotten så det behövs något under men den går rätt högt på mig. Nu syns det inte direkt på bilden men är i v 37 så jag hoppas att den kommer sluta lite lägre när ungen kommit utSlutar precis vid naveln just nu. De matchande byxorna är dock väldigt höga i midjan så jag tror det kommer bli bra.
Tack! Det är Snow top av Julesmsmit. Mönstret säljs på Etsy.Jättefin! Var är mönstret från?
Jag använder dem tillsammans med nålar. Tycker det är smidigt när jag ska klippa ut mönster om något ligger mot vikt kant tex, eller om det är en tjock söm som ska sys. Brukar dock ha nålar på de flesta ställen annarsÄr det någon här som använder klamrar istället för nålar när ni syr? Typ likt dessa:
Visa bifogad fil 181937
Ni som gör det, när använder ni dem och hur tycker ni att det funkar?
Använder dessa (eller limpenna) uteslutande. Ytterst sällan jag nålar, händer i princip endast om det är något mitt på tyget som behöver hållas fast och där limpenna inte fungerar. Händer att jag använder dubbelsidig tejp (sån smal som är till för sömnad) istället för nålar ocksåÄr det någon här som använder klamrar istället för nålar när ni syr? Typ likt dessa:
Visa bifogad fil 181937
Oj, hade nog aldrig vågat limma något!Använder dessa (eller limpenna) uteslutande. Ytterst sällan jag nålar, händer i princip endast om det är något mitt på tyget som behöver hållas fast och där limpenna inte fungerar. Händer att jag använder dubbelsidig tejp (sån smal som är till för sömnad) istället för nålar också![]()
Använder nästan uteslutande clips. Tycker det går fortare och känns säkrare speciellt i overlocken.Är det någon här som använder klamrar istället för nålar när ni syr? Typ likt dessa:
Visa bifogad fil 181937
Syr ju nästan uteslutande för hand, men funderade om dessa skulle vara behjälpliga när jag syr i exempelvis flera lager av ylle.Använder nästan uteslutande clips. Tycker det går fortare och känns säkrare speciellt i overlocken.
Jag använder dem främst när jag ska sy i något tjockt, tex halsmuddÄr det någon här som använder klamrar istället för nålar när ni syr? Typ likt dessa:
Visa bifogad fil 181937
Jag har inte använt dom men tänker att de passar bäst när man skär med rullkniv och har den typen av hantering? Jag som klipper med sax har ju inte så stor användning för dom. Jag måste ju ändå nåla fast mönsterpappret när jag klipper ut osv.Är det någon här som använder klamrar istället för nålar när ni syr? Typ likt dessa:
Visa bifogad fil 181937
Jag använder nästan bara såna oavsett tyg/projekt. Har lite olika storlekar. Nålar bara om jag vill vara extra noga med att matcha sömmar/mönster.Är det någon här som använder klamrar istället för nålar när ni syr? Typ likt dessa:
Visa bifogad fil 181937
När jag klipper ut använder jag vikter. Mycket smidigare än nålarJag har inte använt dom men tänker att de passar bäst när man skär med rullkniv och har den typen av hantering? Jag som klipper med sax har ju inte så stor användning för dom. Jag måste ju ändå nåla fast mönsterpappret när jag klipper ut osv.