Sytråden del 5

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 656
  • Visningar Visningar 23 828

Bukefalos 30 år!

Det var 110 % handhavandefel. Det var inget fel alls faktiskt, bara ett vanligt missförstånd.
Fick ihop ett par shorts till maken till slut
IMG20260605195336.webp

Inte mitt förstahandsval av mudd, men det enda jag hade i tillräcklig storlek.

IMG_7997.webp

Blev äntligen klar med överdraget till Sparvens bädd under mitt arbetsbord/sybord. Jisses va tid det tog, men blev väldigt nöjd :) Gjorde en rem på undersidan som fästs vid bordets ”fot” för att den ska ligga still :)

Ritar av mönster från tidningar och böcker, men det känns som slöseri. Jag ritar av och sparar, men jag syr bara en av just den modellen och storleken oftast.
Samtidigt tar det emot att slänga mönstret när jag sytt klart. Trots att jag vet att det bra kommer bli använt en gång.

Suck, hjärnan alltså.

En Hassel från Hensytt
IMG20260607211006.webp

Var vissa missförstånd mellan mig och mönstret, men det blev helt ok.

Upptäckte dock att mitt strykjärn är smutsigt och smutsar av sig. Syns extra väl på vitt tyg.. tur är det var på insidan.

Första korsstygn grejen på säkert över 20 år (om någonsin) är färdig!
20260608_214024.webp

Inte så illa resultat! Men jag ska inte visa hur baksidan ser ut :rofl: Kaos i början innan jag fick för mig att kolla upp hur man egentligen gör korsstygn :angel: Ett par misstag men det syns inte så mycket tycker jag. När man kommit igång så kändes det faktiskt rätt trevligt att sitta och hålla på.

Jag tog ett foto innan jag fyllde i med rött och ljust grönt i detaljerna och jag tror att jag egentligen föredrar hur det ser ut innan, lite mera stilrent. Det är ju bra att veta inför framtiden. Nu måste jag bara bestämma mig för nästa design ... Vilket blir svårt då jag hunnit samla på mig hundratals olika designer på etsy :angel::nailbiting:

Börjat sy tröjor åt italiensk vinthund, när jag jämför ned whippet tröjorna ser de pyttesmå ut (eller whippet tröjan gigantisk!) 😂
Den övre passar whippet 53-56 cm rygg och den ligga har en rygglängd på 31 cm 😂

Bifogade filer

• IMG_20260609_165558.webp
    IMG_20260609_165558.webp
    180,4 KB · Visningar: 38
Köpte lite mönster på etsy och en av dem innehöll en guide till korsstygn. I den så skrev de att en vanlig embroidery floss har sex trådar och att man skulle bara använda en av dem :eek:

Missade jag något totalt nu när jag använde en hel tråd åt min ödla? :o:o:o

Börjat sy tröjor åt italiensk vinthund, när jag jämför ned whippet tröjorna ser de pyttesmå ut (eller whippet tröjan gigantisk!) 😂
Den övre passar whippet 53-56 cm rygg och den ligga har en rygglängd på 31 cm 😂
den under passar även in pinne i rygglängd, men resten är för litet :D

Liknande trådar

• Sytråden del 4
  • Jag vill bli mer sparsam
  • Mod att våga starta en relation
  • Vad gör DU för att hjälpa till med integrationen?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka