Sytråden del 5

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 656
  • Visningar Visningar 23 825

Bukefalos 30 år!

4953.webp

Bara nio kvar...
Och sen lika många till på andra sidan.

Hittade ett mönster i samlingen som jag blev sugen på att göra. Men då måste jag hitta ett lämpligt tyg. Sneglar på min chiffong men jag vet inte.. Det känns som att det behövs mer stadga och dessutom inte så snyggt med sömmarna som syns igenom tyget överallt. Får hitta nåt annat.

Det är märkligt. Trots att jag har massor med tyg har jag aldrig just det tyget :bag:

@Asko (och ni andra som broderar) jag har upptäckt att det finns en app som heter Pattern keeper, som är gjord för korsstygn så man slipper skriva ut pdf mönster osv. Många filer på Etsy som jag köpt innehåller dessutom filer redo för pattern keeper dessutom.
IMG_20260709_204838.webp

@Asko (och ni andra som broderar) jag har upptäckt att det finns en app som heter Pattern keeper, som är gjord för korsstygn så man slipper skriva ut pdf mönster osv. Många filer på Etsy som jag köpt innehåller dessutom filer redo för pattern keeper dessutom.
Visa bifogad fil 187912
Installerar den genast!! Jag har ju haft problem med det här att hålla koll på mönstret ... :rolleyes: Detta tåls att kollas närmare på! :bow:

Edit: Märker nu att det är en app som har en månads provperiod innan man får betala för den tyvärr.. 😬

Installerar den genast!! Jag har ju haft problem med det här att hålla koll på mönstret ... :rolleyes: Detta tåls att kollas närmare på! :bow:

Edit: Märker nu att det är en app som har en månads provperiod innan man får betala för den tyvärr.. 😬
Jag tycker att den helt klart kan vara värd att köpa när provperioden går ut. Jag kommer aldrig gå tillbaka till papper igen kan jag säga, den är superbra!

Hemskaste tyget att jobba med! Silkigt och glansigt och bara glider runt.
IMG20260710123223.webp

Måste fixa till infodringen, den viker över till utsidan hela tiden trots att jag stickat ner den på insidan. Får sätta några små stygn här och där så den håller sig på plats.

Alltså, jag älskar att sy olika skjortor och blusar och kavajer. Men jag är inte alls bekväm i den typen av plagg :arghh:

Löser det med att sy skjortor till sonen istället. Men samtidigt sitter jag och tittar på fina blusmönster och drömmer om alla plagg jag skulle kunna skapa.

Alltså, jag älskar att sy olika skjortor och blusar och kavajer. Men jag är inte alls bekväm i den typen av plagg :arghh:

Löser det med att sy skjortor till sonen istället. Men samtidigt sitter jag och tittar på fina blusmönster och drömmer om alla plagg jag skulle kunna skapa.
Är det själva modellerna eller tygerna du inte är bekväm med? Tänker att det finns mönster för blusar och kavajer osv fast för stretchiga men lite kraftigare tyger, som courtelle jersey och Punta di roma.

Är det själva modellerna eller tygerna du inte är bekväm med? Tänker att det finns mönster för blusar och kavajer osv fast för stretchiga men lite kraftigare tyger, som courtelle jersey och Punta di roma.
Modellen, typen av plagg. Har testat sy kavaj i stretch men usch vad det inte var jag.

Jag får bara acceptera att det inte är min grej

Liknande trådar

• Sytråden del 4
  • Jag vill bli mer sparsam
  • Mod att våga starta en relation
  • Vad gör DU för att hjälpa till med integrationen?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka