Ta bort alla former av friskvårdsbidrag

Vissa menar att det nu blir mer rättvist, eftersom samma regler nu kommer gälla för (nästan) alla sporter. Andra menar att det snarare är orättvist, eftersom den som vill ta dykarkurser på fritiden nog har råd att betala det ur egen ficka.
Oavsett vilket läger som har rätt skulle jag vilja flytta diskussionen ett steg och ställa frågan: Varför finns friskvårdsbidraget överhuvudtaget? ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/7l5QOv/ta-bort-alla-former-av-friskvardsbidrag

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En dom i Högsta förvaltningsdomstolen står det nu klart att också dyrare sporter som golf ridning, segling och utföråkning ska omfattas...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Varje dag scrollar jag smått desperat fram och tillbaks bland jobbannonserna, bara för att konstatera: “nähä - inget passande idag...
Svar
9
· Visningar
1 548
Senast: mandalaki
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 493
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa... 2
Svar
33
· Visningar
8 325
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka