Ta bort brodyr på jacka

Sorbe

Trådstartare
Någon som tagit bort en brodyr från en jacka eller ett täcke i bävernylon?

Jag har en jacka jag tycker mycket om och som inte längre går att få tag på. På ryggen finns en brodyr som jag inte längre känner att jag vill förknippas med så jag skulle vilja ta bort brodyren, men är rädd att jackan ska förstöras.

Det blir ju märken efter brodyren såklart, men är det så att det blir hål i jackan?

Alternativet vore ju att få en ny brodyr på en tyglapp i samma färg som jackan och sy över, men hur snyggt är det?

Sv: Ta bort brodyr på jacka

Jag har försökt ta bort brodyr på ett bävernylon täcke. Supersvårt och blev inte alls bra. Även fast brodyren är borta så syns det att det stått något plus att de blev en del småhål.

Hm... Som jag misstänkte att det skulle bli svårt. Kanske man kan färga brodyren mörk istället?
Det är en vit brodyr på en mörkblå jacka, så det syns ganska bra. Frågan är bara om det går, för jag vet att om man lägger kläder i klorin så bleks oftast tyget men inte tråden, kanske går att färga?

Alternativet vore ju att få en ny brodyr på en tyglapp i samma färg som jackan och sy över, men hur snyggt är det?

Jag tror att det skulle kunna bli jättebra, om något proffs syr dit lappen och gör en snygg söm runtomkring.

Jag lämnade in en jacka till sömmerska. Tanken var att hon skulle ta bort brodyret men det gick inte utan att det blev fula hål i jackan.

Hon sydde på en lapp med nytt brodyr på. Det syns inte att det sitter en lapp på jackan. Eller ja, det syns ju men inte så man tänker på det. :)

Jag tror att det skulle kunna bli jättebra, om något proffs syr dit lappen och gör en snygg söm runtomkring.

Jag lämnade in en jacka till sömmerska. Tanken var att hon skulle ta bort brodyret men det gick inte utan att det blev fula hål i jackan.

Hon sydde på en lapp med nytt brodyr på. Det syns inte att det sitter en lapp på jackan. Eller ja, det syns ju men inte så man tänker på det. :)

Det kanske blir alternativet då. Kan ju testa ta bort lite innan, för oavsett hur det blir så kan jag ju sy över med den nya brodyren. ;)
Om man får en brodyr som är broderad på ett tyg med samma färg, och så klipps tyget bort så det bara är lite kvar runt om brodyren så bör det inte synas att det är en lapp på kan jag tänka mig.

Göteborg Horse Show har jackor med brodyr där brodyren är på en stor lapp de sytt på jackan, inte jättesnyggt, men det funkar.

Annars kan det, lite beroende på hur gamla vs nya brodyren ser ut, funka att ta bort den gamla och brodera dit ny. Alltså inte brodera på lapp, utan brodera nytt direkt på jackan.

I övrigt jag samma erf som andra att ta bort brodyr, det syns efteråt att det stått något där, och blir en ziljard småhål som syns.

Att trådar inte färges/bleks i maskin är för att de då är nylontrådar. Minns när jag var ung och roade mig med att färga vita jeans i diverse färger hemma. Det blev t ex knallgula (jag SA diverse färger *s*) med vita sömmar. Samma när man färgade jeans svarta (som var annan färg från början), sömmen behöll ursprungsfärg.

Är det bomullstråd färgas den med. MEN, jag är tveksam om man övht broderar alls med bomullstråd så skulle gissa din brodyr är med nylontråd tyvärr.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans... 2
Svar
30
· Visningar
7 582
Senast: Ajda
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är NU jag ska passa på att njuta extra mycket! Jag har alltid hävdat att tiden efter man har sagt upp sig och innan man börjat på...
Svar
0
· Visningar
725
Senast: cassiopeja
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 852
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 140
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka