Bukefalos 28 år!

Ta bort häst...

Har bokat en tid för att ta bort min häst i morgon. Men har sån ångest över om det är rätt beslut eller inte. Hon är 23 år och har PPID, har haft fång i några månader men enligt veterinären frisk från det. Men hon har ont, hon vägrar att följa med ut ens på en liten promenad. Troligen hennes atros som blivit värre av att stå stilla så länge, eller ett nytt fång anfall. Och jag orkar inte längre, min ekonomi klarar inte heller mer. Är det fel av mig att ge upp och låta henne somna in? :(



Du har kvar din fina hästvänn i hjärtat❤
 
Ser nu att hon är borta och det var helt rätt beslut! Tog ett liknande tidigare i somras och tog bort min 27 åriga ponny med diverse artroser som påverkades av höst och vinter. Misstänkte pssm även om det inte var testat och dessutom problem med hornhinnan på ena ögat som var den akuta anledning hon fick tas bort av men i efterhand borde jag gjort det även utan ögonproblem. Kram 🤗
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 658
Senast: Juli0a
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 639
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
891
  • Artikel
Dagbok Vet inte vart jag ska börja. Kaos i hjärnan pga inte sovit en ordentlig natts sömn på... vet inte hur länge? Man ska bara orka. Men jag...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Shop to you drop, del 4
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp