Ta bort hund

Sorgligt och fint på samma gång. Framförallt fint. Att få en tid av gomat, ben och närhet, och för dig att få bekräftat att det är rätt beslut. Vi är många som kommer tänka på dig och Totte nästa vecka ❤️

Jo, det känns fint att ha landat i den känslan och att det känns rätt. Får mindre melt downs då och då och gråter ut i hans päls medans han inte fattar nånting. Kravlös go helg ❤
 
Jo, det känns fint att ha landat i den känslan och att det känns rätt. Får mindre melt downs då och då och gråter ut i hans päls medans han inte fattar nånting. Kravlös go helg ❤
Hoppas ni får en fin vecka ihop nu.
Sista turen vi var i skogen med lagotton, innan hon fick somna in på eftermiddagen, var vi ute två timmar. Hon studsade över stockar, åt blåbär osv. Hon sken som solen :love: .
 
Hoppas ni får en fin vecka ihop nu.
Sista turen vi var i skogen med lagotton, innan hon fick somna in på eftermiddagen, var vi ute två timmar. Hon studsade över stockar, åt blåbär osv. Hon sken som solen :love: .

Vi har skitväder så han går ut, gör det han ska och in igen 😂 men aktiverar han så gott det går inne.
Nu blev han tröttis och somnade här bredvid mig, det är nåt visst med att ha ett djur bredvid sig och ligga och stryka på ❤
20220129_174258.jpg
 
Verkligen ❤ han kommer få det bästa avslutet jag kan ge honom, med människor runt sig som älskar honom extremt mycket.
Nu börjar jag gråta igen, det är så svårt att tänka sig livet utan honom 😭

Jag förstår dig! ♥️ Det konstiga är att det går ändå, livet rullar på även efter. Tyngre och tråkigare än innan, men det släpper det med. Jag har ju varit med om några som fått vandra över, och det är fint. Det har alltid varit fina avslut, och gått lugnt till. Då har vi ändå varit hos veterinären och inte hemma.

Jag kanske är löjlig, men jag tror dom är med oss även efter. Jag minns en kväll när jag hade varit ner och handlat och satte nycklarna i dörren, och jag känner verkligen hur någon/något stryker mig längst benet, så pass tydligt att jag tittar ner. Han hade alltid bråttom in (och ut… Bråttom överallt! ♥️😅) och klämde sig alltid förbi när jag fått upp dörren lite bara. Det kändes verkligen som om han var där då igen, jag blev helt kall och stel i hela kroppen för det kändes så verkligt, som om jag skulle kunna klappa på honom om jag hade stoppat ner handen. ♥️

Nu blev det ju akut med mammas hund, men annars så har vi alltid försökt få en fin sista tid med lite extra, min förra hund hade en fotboll som han älskade, vi spelade fotboll ute på gården kvarten innan vi behövde åka för att hinna till tiden vi hade bokat, den var den värsta och den bästa fotbollen jag någonsin spelat. Sorgen över att det var våran absolut sista, men glädjen över att han fick göra det han älskade det sista han gjorde. Han blev så väldigt uppspelt över den där bollen så vi lekte nästan aldrig med den med honom, för han var svår att bryta. Men då körde vi järnet!

Kvällen innan åt vi kyckling, som han älskade.

Det var hemskt att gå och lägga sig och veta att det var verkligen sista natten, och sista bilfärden, när han var så glad och hade en bra dag den dagen, då skulle han dö? Men NU är jag ju tacksam att han hade en bra dag den sista dagen.

Man hinner tänka så mycket före, under och direkt efter, nu när åren gått så tänker man annorlunda igen, och ser tillbaka på det och är tacksam att det gick så fint till. Tacksam att han hade en bra dag. Tacksam för åren vi faktist fick.

Det dröjer innan man kommer dit, olika länge och olika mycket, men det kommer det med. Tappa inte hoppet om det när det känns som allra mörkast. ♥️
 
Min förra hund - som jag trodde skulle vara min sista - finns med mig fast det var många år sedan han togs bort. Vi hade ett starkt band han och jag. et var mattes hund. Om jag åkte bort sa exet att han satt vid björken på gården och tittade bort mot vägen tills jag kom hem

Det händer nån gång per år att jag hör honom tassa in och med en duna lägga sig på golvet invid mig. Han finns med mig och det är mer tröst än sorg.
@pepp - det kommer att vara mycket saknad. Men jag tror att du kommer att så småningom minnas honom med värme och glädje.
 
Min förra hund - som jag trodde skulle vara min sista - finns med mig fast det var många år sedan han togs bort. Vi hade ett starkt band han och jag. et var mattes hund. Om jag åkte bort sa exet att han satt vid björken på gården och tittade bort mot vägen tills jag kom hem

Det händer nån gång per år att jag hör honom tassa in och med en duna lägga sig på golvet invid mig. Han finns med mig och det är mer tröst än sorg.
@pepp - det kommer att vara mycket saknad. Men jag tror att du kommer att så småningom minnas honom med värme och glädje.
Åh ❤. Så är det med vår sista hund med!! Fortfarande nån enstaka gång kan mamma höra honom tassa runt ❤
 
Min gamla tik lärde sig att öppna de låga skåpen i köket i mitt barndomshem som ett sätt att tigga på. Skåpsluckorna är utbytta sen länge och hunden är död sen 20 år tillbaka drygt, och ändå ibland när jag besöker mina föräldrar kan jag höra hennes smällande i dörrarna. :heart

Sorg och saknad är priset för kärlek. Med tiden bleknar den allra skarpaste smärtan, och saknaden förvandlas, åtminstone till en del, till glädje över att ha fått känna den stora, djupa kärleken. Det är en ynnest att få ha en hund så länge som 14 år. Vi är nog många här som förstår din smärta och din ångest just nu, och som känner med dig. :heart
 
Jag är övertygad om att de inte bara försvinner trots att de går vidare.

Min schipperke var hos mig kort efter att hon gick bort. Jag skulle gå och lägga mig på kvällen och då kände jag hur hon hoppade upp i fotänden av sängen och kurade ihop sig vid fötterna, som hon alltid gjorde. Jag tycker det var fint, hon bodde hos mina föräldrar sista tiden men tog sig ändå tiden att titta förbi mig trots att det huset jag bodde i då aldrig var hennes riktiga hem :) :heart

Mina morföräldrar har alltid haft jakthundar fram tills de blev för gamla för det. Vet att de brukade säga att de fortfarande hörde hundarna i huset trots att de var borta. Jag är säker på att de finns kvar men i en annan form.
 
Jag tog bort min dvärgschnauzer akut. nästan 15 år hade vi ihop. Trots andra hundar så känns det ofta som om hon är med mig speciellt i stallet och i bilen.

Får fortfarande en klump i halsen när jag tänker på henne. Hade så gärna velat ge henne ett fint avslut hemma som med min andra gamling.

Tänker på dig och skickar en massa styrkekramar. Det kommer kännas tomt men rätt när det är klart :heart
 
Tack alla igen för att ni delar med er. Veckan går än så länge hyfsat bra, jag håller mig sysselsatt och undviker att prata om det. Men ibland kommer det bara över mig...

På torsdag kommer han till mig så får vi ha våran sista natt ihop. Ska köpa hem skinka och tuggben som han ska få ❤ och så ska han få slippa sitt trista "sjukfoder" och bara få gomat!
 
Tack alla igen för att ni delar med er. Veckan går än så länge hyfsat bra, jag håller mig sysselsatt och undviker att prata om det. Men ibland kommer det bara över mig...

På torsdag kommer han till mig så får vi ha våran sista natt ihop. Ska köpa hem skinka och tuggben som han ska få ❤ och så ska han få slippa sitt trista "sjukfoder" och bara få gomat!
Låter jätte fint planerat:heart
 
Tack alla igen för att ni delar med er. Veckan går än så länge hyfsat bra, jag håller mig sysselsatt och undviker att prata om det. Men ibland kommer det bara över mig...

På torsdag kommer han till mig så får vi ha våran sista natt ihop. Ska köpa hem skinka och tuggben som han ska få ❤ och så ska han få slippa sitt trista "sjukfoder" och bara få gomat!
Min gamling som var allergihund och hade haft pankreatit matade jag med ett paket bacon på väg till veterinären för avlivning, han hade ju också vara fått äta en strikt kost senaste åren så han var överlycklig över baconet. Han blev 14 år och det var helt rätt att ta bort honom då, jag ångrar det inte alls i efterhand även om han säkert kunnat hänga med ett tag till. Men precis som din Totte så hade han sina små krämpor och visade också tydliga tecken på demens. Det var hemskt de första dagarna efteråt, han togs bort en fredag kväll men på måndagen gick jag tillbaka till praktiken (fast jag satt hemma och grät på morgonen och verkligen inte ville gå dit) och det hjälpte faktiskt att se att livet ändå gick vidare och jag kunde få annat att tänka på. Sorgen sköljde stundtals över mig men de stunderna kom till slut mer sällan.
Det var också skönt att få slippa oron som kommer när man lever med en gammal hund.
Du kommer klara detta ❤️
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 006
Senast: Viva
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 354
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 257
Senast: manda
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 428

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp