Bukefalos 28 år!

Ta hem hund från icke eu land?

Sv: Ta hem hund från icke eu land?

Men vem ska ta hand om dem i Kroatien?

Ett tillägg i debatten:
Jag tycker inte att man ska vara rädd för karantän. Det innebär inte att sitta i en liten bur i flera månader utan kontakt. Det handlar om att finnas avskilt. Du kan få ha hunden hemma under karantänen under vissa premisser, tex att du bor på landet och hunden inte träffar andra djur under sin karantäntid.
 
Sv: Ta hem hund från icke eu land?

Hon skrev något tidigare om att det kunde vara möjligt att ställa hundarna hos någon annan, i annat land. Jag bara förklarade att det går, och hur man ska göra.

Jag är inte rädd för karantän personligen, men föredrar att inte se valpar sitta där under sin mest påverkbara ålder dock. Har träffat ett flertal hundar som kommit från USA/Canada som bebisar och då fått sitta i karantän, som blivit helt underbara hundar ändå. Men det valet hade jag inte gjort personligen.

Sen importerar jag själv inte från länder med karantänskrav, innan jag kan bygga en egen i sådana fall, då det helt enkelt gör importen oändligt mycket dyrare och besvärligare i pappershanteringen etc.
 
Sv: Ta hem hund från icke eu land?

Men förslag om avlivning behöver inte var negativa svar!!!!
Din morfar är död så det är hundarnas väl du skall se till inte hur mycket han älskade dem.
PL
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 889
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 486
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 005
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ja som rubriken säger, vad längtar du till eller efter? Någon dröm som kanske är svår att uppnå som du ändå verkligen önskar eller saker...
2
Svar
37
· Visningar
2 674
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp