Ta klivet ut i världen

Askvind

Trådstartare
Såhär är det.. Jag pluggar på distans och kommer göra så ett par år till. Det är inte heller mycket som binder mig här längre, jag skulle kunna vara varsom helst i världen så länge det finns internet och el så jag kan ladda min dator och plugga.

Dock hatar jag och inte veta vad som komma skall och ja tror ofta att hälften av befolkningen vill mörda mig..... detta är ju inte optimalt för någon som vill resa men samtidigt känns det som man måste fn prova, man måste ut ur sin trygghetszon och bryta sina gränser. Jag är så jävla trött och leva som en burfågel och i värsta fall kan man ju alltid åka tillbaka till trygga Sverige igen. Ja detta kanske aldrig händer (men fn vad sur jag blir om jag inte ens testade) eller så är jag borta en vecka eller en livstid..

Det jag ville fråga var, någon som har gjort något liknande? Nu kommer jag väll bara få bo på det flesta ställena max 3 månader eftersom jag reser som turist. Kommer jag överleva? Någon som kommit över sin orimliga reseoro? Hur mycket pengar får man räkna med i månaden? Kommer ja bli pant efter en månad? Kommer jag få panik? Hur kan människor våga så mycket? Kommer jag klara av att plugga samtidigt? Hur hittar man någon stans och bo? Kommer jag bli mördad? Vilka länder/städer är relativt säkra för en ung kvinna som jag? Borde jag gå i mer terapi? Är detta rimligt? Vågar jag? Klarar jag?
 
Som nyss hemkommen från Berlin (semester) säger jag bara - flytta till Berlin!
Ingen aning om kostnader, men det är väl en av de billigaste hustäderna i västeuropa. Vän betalade €300 i hyra per månad i delad tvårumslägenhet, inkl. Räkninga!

Hur man vågar? Tja - man tänker inte så mycket och bara gört! Du kommer träffa massa nya vänner och kommer snart känna dig hemma i en ny stad! Mycket o vinna, ingeto förlora!
 

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 535
Senast: Paddington
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 350
Senast: Enya
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 075
Senast: Elendil
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 755
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp