Ta med hästarna på semester

Jag<3minahästar

Trådstartare
Hej! Jag och min mamma funderar på att ta med våra hästar ner till Stockholms skärgård i ungefär 4 veckor sommaren 2024. Och då eventuellt hyra en hästbil för förenklad resa.
Är det någon som vet om man måste vaccinera hästarna med något speciellt, vad man bör ha med sig i pass väg osv? Varierar det från ö till ö?
Tror heller inte att mina hästar har åkt båt innan så vet inte hur dom kommer reagera.
Båtresan är ungefär 1 h lång.

Tacksam för svar!😁
 
Om hästarna redan idag bor inom Sveriges gränser, så finns det inga krav på vaccinationer specifikt för några delar av landet, varken Stockholms skärgård eller andra platser (och inget generellt krav på vaccination alls, annat än för tävling). Hästarnas pass ska alltid finnas där hästarna är, så dem ska ni ta med er.
 
Om hästarna redan idag bor inom Sveriges gränser, så finns det inga krav på vaccinationer specifikt för några delar av landet, varken Stockholms skärgård eller andra platser (och inget generellt krav på vaccination alls, annat än för tävling). Hästarnas pass ska alltid finnas där hästarna är, så dem ska ni ta med er.
Vi bor i Jämtland så jag vet inte riktigt vad som gäller då
 
Hej! Jag och min mamma funderar på att ta med våra hästar ner till Stockholms skärgård i ungefär 4 veckor sommaren 2024. Och då eventuellt hyra en hästbil för förenklad resa.
Är det någon som vet om man måste vaccinera hästarna med något speciellt, vad man bör ha med sig i pass väg osv? Varierar det från ö till ö?
Tror heller inte att mina hästar har åkt båt innan så vet inte hur dom kommer reagera.
Båtresan är ungefär 1 h lång.

Tacksam för svar!😁
Vi bor i Jämtland btw så det är en bra bit där ifrån
 

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 968
  • Låst
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en dröm om att skaffa en egen häst sen jag var typ10 år. Men i den åldern var det ju såklart bara en dröm. Nu är jag...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
36 243
Senast: ameo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 852
Senast: jemeni
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 305

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp