Ta med kattunge

Jag fick hem Sixten vid 11 v och två dagar. Då hade hans syskon redan flyttat och uppfödaren körde helt enkelt över honom till sin vän/min dåvarande svägerska och åkte bort samma kväll. Svägerskan hade inga kattsaker alls så vi fick ju helt enkelt hämta honom. Jämfört med mina andra katter som flyttat vid 14 resp 16 v så märks det jättestor skillnad. Sixten fattar liksom inte vad dom vill. Varken lekinviter eller gos, vilket leder till frustration hos dom och onödig stress hos Sixten. Han pratar inte katt. Det är rent ut hjärtekrossande att se. Så jo, några få dagar spelar jättestor roll. Märker skillnad på 14 och 16 v också, även om den inte är lika stor. Kommer inte hämta innan 16 v framöver och tycker nog att lagen borde ändras.

Det låter precis som katten jag hade förr. Han pratade inte heller katt. Varför han kom ifrån sin mamma vet vi inte. Han hittades ute som liten plutt (ca 10 v ev lite yngre). Vi hittade honom på katthem.
 
Påpeka men inte idiotförklara....

Det håller jag med om. Men när man börjar komma med ursäkter för att slippa följa djurskyddslagen, så är det nog inte konstigt att folk reagerar. På ett kattforum hänger ofta folk som älskar katter och vill deras bästa. De/vi kommer reagera och reaktionen blir större om man istället för att ta åt sig, tycker det är helt okej att skita i lagar.
 
Det håller jag med om. Men när man börjar komma med ursäkter för att slippa följa djurskyddslagen, så är det nog inte konstigt att folk reagerar. På ett kattforum hänger ofta folk som älskar katter och vill deras bästa. De/vi kommer reagera och reaktionen blir större om man istället för att ta åt sig, tycker det är helt okej att skita i lagar.
Och nu har TS fått det ordentligt ingnuggat X antal ggr av både raderade inlägg och nya så är det någon som tror att hon kommer våga fråga något mer här och lära sig något?
 
Och nu har TS fått det ordentligt ingnuggat X antal ggr av både raderade inlägg och nya så är det någon som tror att hon kommer våga fråga något mer här och lära sig något?

Det är väl inget som raderats öht ? Jag ser heller ingen som varit otrevlig alls .
 
Det håller jag med om. Men när man börjar komma med ursäkter för att slippa följa djurskyddslagen, så är det nog inte konstigt att folk reagerar. På ett kattforum hänger ofta folk som älskar katter och vill deras bästa. De/vi kommer reagera och reaktionen blir större om man istället för att ta åt sig, tycker det är helt okej att skita i lagar.
Det är naturligt att försöka försvara sig när man blir påhoppad från alla håll.....
 
Och nu har TS fått det ordentligt ingnuggat X antal ggr av både raderade inlägg och nya så är det någon som tror att hon kommer våga fråga något mer här och lära sig något?

Välkommen till forumens värld. Det är precis så det ser ut, folk läser inte hela tråden utan skriver svar på första.
 
Märkligt att även de som redan skrivit har ett behov att upprepa sig, i samma tråd, men tack för välkomnandet då jag är helt ny här. :up:

Jag vet att du inte är ny, men ändå verkar du inte veta att upprepningar hör till. Sen blev det väl mer en diskussion eftersom en annan skrev att det var okej att bryta mot lagen också? Jag håller förövrigt med mackan, ser inga otrevliga inlägg nu sen det enda riktigt otrevliga togs bort.
 
Update: till alla er upprörda människor, jaa han togs för tidigt och det ska man absolut inte göra men så blev det, Hans mamma har nu avlidit då hon var förlamad bak då hon blivit påkörd.
Iallafall. Jag har tagit med han, han har åkt buss, tåg, cykel, bil, taxi. Han är den coolaste katten i detta universum och alla älskar honom. Han har träffat tre andra katter och han förstår deras kattspråk, inga problem. Han är social, kelig och nyfiken. Han gnäller inte och är inte rädd för något. Han är världens bästa katt och hade jag inte tagit ledigt från mitt jobb o varit hemma med honom de fem dagarna hade han bott ute i ett stall och inte fått mycket kärlek alls och förmodligen varit ensam.
 
Vad bra att han får ett bra hem nu :)
Låter ju som efter omständigheterna att det inte hade gjort varken till eller ifrån och möjligen rent av bättre att han kom tidigare om miljön tidigare var bristfällig och mamman inte kunde ta hand om sina ungar (eller när hon nu vart påkörd)
 
Vad bra att han får ett bra hem nu :)
Låter ju som efter omständigheterna att det inte hade gjort varken till eller ifrån och möjligen rent av bättre att han kom tidigare om miljön tidigare var bristfällig och mamman inte kunde ta hand om sina ungar (eller när hon nu vart påkörd)

Utan att nämna just tråden, så är det bästa att man låter kullen vara tillsammans upp till 12 v ändå. Mamman har ofta vant av dom vid 8-10 v, resten är viktig för mognad och lekar osv.
 
Jag tror du missade de första 5 orden i mitt svar nu. Du antydde att det var okej att sälja ungarna tidigare för att mamman var överkörd. Det stämmer inte.
Ja om det varken finns någon mamma eller syskon hur kommer det sig då att det är bättre för kattungen där i stallet än hemma hos TS som tagit ledigt för ändamålet -extra koll på den unga? Känns inte ok tycker jag att lämna en kattunge till sitt eget öde så förstår inte varför @Hejhej12300 vars tråd detta är fått så många kommentarer om samma sak hela tiden. Känns inte som folk läser öht :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 794
Senast: mars
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
2 870
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp