Bukefalos 28 år!

Ta reda på tävlingsresultat från Polen

miss_lillamy

Trådstartare
Hejsan!

Jag har just köpt en häst som kommer från Polen. Den jag köpte henne av säger att hon har gått höga klasser i hoppning i Polen. Kan jag på något sätt ta reda på om det stämmer?

Finns det någon databas i polen där man kan söka? Eller någon polsksida där man kan söka på hästens namn och få upp info om hästen?

Nu spelar det inte så stor roll om min häst har gått så högt som det påstås, men det vore roligt att veta.

Tack för hjälpen:laugh:
 
Hej!

Puttar upp denna gamla tråden igen eftersom det är precis den frågan jag har. HUR kan man få fram polska tävlingsresultat?

Har varit inne på sidan som länkas här ovan och hittar henne, en fin bild från någon form av tävling fanns också, men finns det någon sida som motsvarar TDB? Skulle vara roligt att få reda på så mycket som möjligt om pållan jag rider, men vet inte helt hur jag ska gå tillväga för att finna information i Polen.
 
Hej!

Puttar upp denna gamla tråden igen eftersom det är precis den frågan jag har. HUR kan man få fram polska tävlingsresultat?

Har varit inne på sidan som länkas här ovan och hittar henne, en fin bild från någon form av tävling fanns också, men finns det någon sida som motsvarar TDB? Skulle vara roligt att få reda på så mycket som möjligt om pållan jag rider, men vet inte helt hur jag ska gå tillväga för att finna information i Polen.

Jag har en polsk häst och fick hjälp från polska förbundet. Jag mailade och fick svar på de frågor jag hade om hennes stamtavla. Så de borde veta vilka databaser du kan leta i.

http://pzhk.pl/en/

/Lizzie
 
Jag har en polsk häst och fick hjälp från polska förbundet. Jag mailade och fick svar på de frågor jag hade om hennes stamtavla. Så de borde veta vilka databaser du kan leta i.

http://pzhk.pl/en/

/Lizzie


Ja där har jag varit inne och kikat lite! Fick för mig att jag redan mailat där, men det var ju ett annat ställe. Tack för påminnelsen om sida, ska prova att kontakta dom :)
 
Ja där har jag varit inne och kikat lite! Fick för mig att jag redan mailat där, men det var ju ett annat ställe. Tack för påminnelsen om sida, ska prova att kontakta dom :)

Om du får någon länk till en databas så får du jättegärna länka den här också :)
Jag har också en häst från polen, hittade honom i deras "Pedigree Database" så han är väl antagligen registrerad i alla fall :)
 

Liknande trådar

Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
40 780
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 452
Senast: Lycan
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 351
Senast: QueenLilith
·
Tävling Hej! Jag har ett ”problem”. Min C-ponny valack är jag igentligen för lång för då jag är 173cm och väger runt 54kg.. problemet är att jag...
Svar
10
· Visningar
1 858
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp