Tabbar på jobbet?

Jobbade i trädgårdshandel och min kollega hittade ett väldigt billigt parti med glaserade krukfat och beställde 10 kollin med 10 i varje. Han vågade inte beställa alltför många eftersom det var udda fat utan krukor i lite speciella färger. Det var bara det att han hade knappat lite fel på nollorna i beställningen. Det märkte vi när 10 lastpallar med 1000 i varje dök upp på lagret :D Det var som sagt billigt så ingen ekonomisk katastrof men kollegan blev ju fysiskt påmind om sitt misstag väldigt ofta. När jag slutade typ 5 år senare fanns det fortfarande fat kvar :D
Påminner mig om när jag började på mitt jobb så fanns det extra många kartonger av post-its. En kollega avslöjade att det var en annan kollega som hade råkat beställa lite för många post-its :angel::D
Vi har fortfarande inte behövt beställa fler av de avlånga :cool::rofl:
 
Haha men gud, kan det hända? Jag tänker alltid på det när bussen kör in på busshållsplatsen och tar ett steg bakåt, vill verkligen inte få en smäll i skallen. Brukar dock trösta mig med att "nääää bussarna är nog konstruerade så att det inte går utan att bli överkörd" typ men då ska jag fortsätta backa! :D

Ja, absolut! Det händer då och då att folk springer in i spegeln också. När bussen står helt still på hållplats :D
Det är alltid bra att hålla sig lite undan, ofta behöver vi svepa lite över trottoaren med överhänget för att komma in ordentligt till kanten. Men jag har klarat mig från att göra samma sak igen, även om det varit nära många gånger.
 
Jag finner det lite otroligt när det händer (tack och lov så gör bara ett par personer det per gång), knapparna svara alla och svara är inte så nära varandra :cautious: :rofl:
Ja, blir fascinerad varje gång. Hände på mitt jobb också, ett ganska stort sjukhus där ett mail om att typ hämta barnen skickades till alla och ”alla” började svara alla med förvirrade frågor... :banghead:
 
Ja, blir fascinerad varje gång. Hände på mitt jobb också, ett ganska stort sjukhus där ett mail om att typ hämta barnen skickades till alla och ”alla” började svara alla med förvirrade frågor... :banghead:

På mitt förra jobb skickades varje morgon ut typ "dagens omvärldsbevakning" till en mailgrupp som hette typ "omvärldsbevakning" och innehöll alla anställda.
Dock saknades tydligen vissa, för every now and then kom det mail i stil med "lägg till mig på denna lista tack", som alltså skickades till mailgruppen och inte avsändaren att mailet.

Ok om det stannade där, men ALLTID fortsatte det med X antal förvirrade svar från folk som inte fattade nånting, och ytterligare Y antal svar från irriterade folk som skulle påpeka att stackaren hade mailat alla anställda och att de skulle sluta med det :rage:
Uppenbarligen utan större tanke på att de själva precis gjort samma sak. :D
 
På mitt förra jobb skickades varje morgon ut typ "dagens omvärldsbevakning" till en mailgrupp som hette typ "omvärldsbevakning" och innehöll alla anställda.
Dock saknades tydligen vissa, för every now and then kom det mail i stil med "lägg till mig på denna lista tack", som alltså skickades till mailgruppen och inte avsändaren att mailet.

Ok om det stannade där, men ALLTID fortsatte det med X antal förvirrade svar från folk som inte fattade nånting, och ytterligare Y antal svar från irriterade folk som skulle påpeka att stackaren hade mailat alla anställda och att de skulle sluta med det :rage:
Uppenbarligen utan större tanke på att de själva precis gjort samma sak. :D
:banghead: de där sista du nämner..! Jag kan nästan inte ta det med humor :meh: irriterar mig grymt på irriterade människor som gör exakt det de irriterar sig på (hur många gånger skrev jag irriterade nu?) :grin:

/send to: all/
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 595
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 313
Senast: fejko
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp