Tabbar på jobbet?

Än så länge har jag inte gjort någon dundertabbe, men inte jobbat så länge än :p .

I min bransch då vi är ute och borrar eller gräver i marken när vi gör markundersökningar finns risken att man går på ledningar. Man beställer ju ledningsunderlag men inte alltid allting (speciellt gamla ledningar) finns med osv. Det har ju hänt andra att de grävt av något och att de råkat släcka ner någon del av Stockholm :o. Även hört om en som borrat ner i södra länken. Kommer inte ihåg om de behövde stänga av den, men då blev det nog väldigt dyrt isf!

Annars där jag sommarjobbade förut (pappersbruk) var det någon som glömt ta bort en färgdosering så allt papper (100 tals ton) blev mintgrönt. Det skulle vara vitt med någon svag färgskiftning av mintgrön...
Gissar att vi är i samma bransch. Jag jobbade på företaget som borrade ner i södra länken när det begav sig. Blev ordentlig brottsutredning eftersom en buss körde in i borrstålet. Ingen fick ngt straff personligen dock!
 
När min man jobbade vid polisen fick han en dag ett mail om inbjudan till typ RM i någon ganska obskyr sport. Det var utskickat till alla anställda, dvs ganska många. Det var väl okej, problemet kom när folk började trycka på "svara alla" när de skrev att de inte var intresserade /kunde närvara /tackade för inbjudan. Hela polisens interna mail kraschade...

Haha! Den tråden har jag fått höra en hel del om... det har enligt säkra källor blivit ett vedertaget uttryck på vissa ställen när man ska passa sig för att skicka till alla om det är känslig information...
"Gör inget judo-SM av det här nu".

https://www.expressen.se/nyheter/polis-sm-i-judo--da-kraschade-mejlen/
 
Detta hände (tack och lov) inte mig, men på mitt jobb hade vi tidigare en fontän i lobbyn, som behövde fyllas på emellanåt eftersom en del vatten dunstade. En av de som jobbade här då lade i slangen - och gick hem :o Hen var först på plats på morgonen och kommer in till en helt översvämmad lobby och fick allmän panik. Hen lade bl a upp de röda mattorna på tork - över de vita skinnsofforna som efter det alltid haft en svag rosa ton :D

Är så glad att fontänen inte finns kvar längre, det är något sådant jag hade kunnat göra :p
 
Detta hände (tack och lov) inte mig, men på mitt jobb hade vi tidigare en fontän i lobbyn, som behövde fyllas på emellanåt eftersom en del vatten dunstade. En av de som jobbade här då lade i slangen - och gick hem :o Hen var först på plats på morgonen och kommer in till en helt översvämmad lobby och fick allmän panik. Hen lade bl a upp de röda mattorna på tork - över de vita skinnsofforna som efter det alltid haft en svag rosa ton :D

Är så glad att fontänen inte finns kvar längre, det är något sådant jag hade kunnat göra :p

Hjälp vilken panik jag hade fått :eek:
 
Haha, jag med! Hen jobbade dock kvar här i flera år efter det. Hen lyckades även att låsa in en kollega i vår brandsäkra bunker en gång. Hade det inte varit för att en annan kollega kommit in på kvällen och behövde något där inne hade den inlåsta stackaren nog fått spendera natten där :p

Men shit! Stackare 🤣
 
Detta hände (tack och lov) inte mig, men på mitt jobb hade vi tidigare en fontän i lobbyn, som behövde fyllas på emellanåt eftersom en del vatten dunstade. En av de som jobbade här då lade i slangen - och gick hem :o Hen var först på plats på morgonen och kommer in till en helt översvämmad lobby och fick allmän panik. Hen lade bl a upp de röda mattorna på tork - över de vita skinnsofforna som efter det alltid haft en svag rosa ton :D

Är så glad att fontänen inte finns kvar längre, det är något sådant jag hade kunnat göra :p
Vi vattnade ridhuset med spridare och det hände mer än en gång att det glömdes och ridhuset var totalt översvämmat.
 
Jag har gjort många tabbar i mina dagar, men bäst är ändå en fd kollega som kopierade in sin egen (ganska dirty) kontaktannons i vår kunddatabas! Det gick inte att redigera med våra behörigheter så ärendet fick skickas till vår it-avdelning, innan de hann ta bort texten hade typ ”alla” på hela företaget sett det. :D
 
*kört diskvatten i tanken efter 4:e mjölkning= x antal 1000 l mjölk i avloppet istället för till mejeriet... också glömt att sätta i röret i tanken och kört mjölken direkt i avloppet...kom som tur va på det efter ett tiotal kor...
*försökt köra en knytnävsstor sten genom skitspridaren- det går inte:cautious:, inte med hel skitspridare efteråt iaf...
* körde en annan sten genom stora jordfräsen= trasig jordfräs och bakruta på traktorn..
* glömde stänga en grind i kostallet= Glada kor över hela gårdsplanen i snön:o:D

Några av alla missar det blivit genom åren, aldrig blivit av med jobbet pga misstagen!:)

Jag har aldrig kört i diskvatten i mjölktanken men jag gömde stänga bottenpluggen på tanken efter diskning av den några gånger. Tur nog gillade min chef att sova så jag började alltid mjölka innan han kom så det hann bara rinna ut kanske 30-40 liter för han såg det ju när han kom :D
 
Jag har gjort många tabbar i mina dagar, men bäst är ändå en fd kollega som kopierade in sin egen (ganska dirty) kontaktannons i vår kunddatabas! Det gick inte att redigera med våra behörigheter så ärendet fick skickas till vår it-avdelning, innan de hann ta bort texten hade typ ”alla” på hela företaget sett det. :D

Hahahaha! Åh vad pinsamt.
 
Gör väl många tabbar, men en minns jag speciellt. Jobbade fredag eller lördag kväll och skulle köra in till hållplats och lasta en drös halvberusade ungdomar som skulle på krogen. Speglarna på dom bussarna satt lite tokigt, så jag lyckades smälla spegeln i huvudet på en tjej :o. Det gjorde nog lite ont, men alla inkl hon började garva. Tack gode gud för alkohol :angel: Hon fick åka gratis och verkade nöjd med det. Undrar hur hon mådde dagen efter, kan ha funnits en bula där kanske.
 
Gör väl många tabbar, men en minns jag speciellt. Jobbade fredag eller lördag kväll och skulle köra in till hållplats och lasta en drös halvberusade ungdomar som skulle på krogen. Speglarna på dom bussarna satt lite tokigt, så jag lyckades smälla spegeln i huvudet på en tjej :o. Det gjorde nog lite ont, men alla inkl hon började garva. Tack gode gud för alkohol :angel: Hon fick åka gratis och verkade nöjd med det. Undrar hur hon mådde dagen efter, kan ha funnits en bula där kanske.

Hon kom nog inte ihåg hur hon fick den... :D
 
Idag lyckades jag skrivskydda en hel fil (varför allt ska skrivskyddas nuförtiden fattar jag inte) som gjorde så att ingen kom åt den, många behöver tillgång till just den filen. Anledningen var kom en fiffig ich datorkunnig kollega på, att min dator såklart hann paja innan jag stängde av den. Såklart. Är så less på dataåldern, det var bättre förr med skrivmaskiner och tippex!
 
Gör väl många tabbar, men en minns jag speciellt. Jobbade fredag eller lördag kväll och skulle köra in till hållplats och lasta en drös halvberusade ungdomar som skulle på krogen. Speglarna på dom bussarna satt lite tokigt, så jag lyckades smälla spegeln i huvudet på en tjej :o. Det gjorde nog lite ont, men alla inkl hon började garva. Tack gode gud för alkohol :angel: Hon fick åka gratis och verkade nöjd med det. Undrar hur hon mådde dagen efter, kan ha funnits en bula där kanske.

Haha men gud, kan det hända? Jag tänker alltid på det när bussen kör in på busshållsplatsen och tar ett steg bakåt, vill verkligen inte få en smäll i skallen. Brukar dock trösta mig med att "nääää bussarna är nog konstruerade så att det inte går utan att bli överkörd" typ men då ska jag fortsätta backa! :D
 
När min man jobbade vid polisen fick han en dag ett mail om inbjudan till typ RM i någon ganska obskyr sport. Det var utskickat till alla anställda, dvs ganska många. Det var väl okej, problemet kom när folk började trycka på "svara alla" när de skrev att de inte var intresserade /kunde närvara /tackade för inbjudan. Hela polisens interna mail kraschade...
Jag finner det lite otroligt när det händer (tack och lov så gör bara ett par personer det per gång), knapparna svara alla och svara är inte så nära varandra :cautious: :rofl:
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 313
Senast: fejko
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp