Täcken utan bogveck?

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag håller ögonen öppna efter ett till utegångstäcke (med eller utan foder) till min lilla fullblodsflicka, men jag börjar bli smått frustrerad. Är det bara Bucas och Horseware som tillverkar täcken utan bogveck numera? Jag hade tänkt slippa köpa ett sånt till henne just nu eftersom hon fortfarande växer...

Fram med era tips, vilka fabrikat utöver Bucas och Horseware gör täcken utan bogveck?

Tack på förhand!

(och nej, jag vill inte ha någon diskussion om varför jag inte vill ha bogveck - tycker helt enkelt att det är ett värdelöst påfund! - eller hur fantastiskt bra bogvecken är! Jag ha min uppfattning klar och vill bara ha svar på min fråga!)

Sv: Täcken utan bogveck?

Vilken prisklass letar du i?
HW Amigo är ju relativt billiga och saknar bogveck. Har sett 600D Medium (200 g) från 700 kr.

helst billigare än så, eftersom täcket bara kommer kunna användas den här vintern...
Jag tycker inte att andrahandsvärdena är så bra att det känns lönt att lägga så mkt pengar på det.

Jag köpte ett på Ullared för 200kr. Tycker jag ser rätt ofta billiga "märkeslösa" täcken utan bogveck. Reas ut för 3-600kr i ridsportbutiker. Har du kollat runt?

jag har kollat runt litegrann på nätet, men hittills bara hittat bogveckstäcken - som jag alltså helst vill slippa

Jag tänkte mer "riktiga" butiker. Köper in billiga partier och säljer.

Capriole verkar det finnas ett märke som inte har bogveck på sina. bra priser, säljs bla på My One.

Senast ändrad:

Det finns inte så många "riktiga butiker" i min närhet. Å andra sidan är de flesta internetbutiker "riktiga butiker" som även lagt ut sitt sortiment på nätet och som säljer på båda sätten.

Undrar om det är Horze som har täcken utan bogveck? Tveksam, men har för mig att det fanns 2 olika av samma täcke, ett utan bogveck och ett med, man fick lixom "köpa till det" .. Och jag vet inte vilken prisklass det ligger på.

Såg nu att priset var runt 900 kr..

Senast ändrad:

MyOne har capriole som inte har några bogveck. Vi letade täcken som skulle passa våran smala ponnydam, och täcken med bogveck såg urlöjliga ut på henne, blev som en stor kjol där framme. Så på MyOne frågade vi efter ett för tunna, smala hästar och då sa dom att capriole täckena var det flera som inte gillat för att de var för smala, satt som en smäck på henne och var inte svindyra på nåt vis. 400-500 har jag för mig...

För ett tag sedan sålde vårt Ö&B ut en del hästtäcken - utan bogveck såvitt jag såg.

För ett tag sedan sålde vårt Ö&B ut en del hästtäcken - utan bogveck såvitt jag såg.
ÖoB sålde utöverallt, de har slutat med hästutrustning.
Sen vete katten om de täckena tål särskilt mycket, jag är tveksam - man får vad man betalar för och där betalade man ... lite...

Charlies har några egna modeller utan bogveck! Iallafall med halvhals eller ett duotäcke tror jag.

Men hallå : )
Välkända märket Weatherbeeta kör ju bogveckslöst, och hävdar att deras skärning är så unik att inget sånt behövs. Personligen tycker jag deras priser är sanslösa, då de flesta utetäcken har 600D och för det priset är det sanslöst att betala för den kvaliten.
Men som sagt: bogveckslösa är de :)

jag tackar för alla svar, då har jag lite att kolla vidare efter...

jacson gör trevliga täcken utan bogveck :)

Ofta hittar man täcken utan bogveck i butiker som säljer westerngrejer så det kan vara värt att kika på sådana sidor också :)

Senast ändrad:

Shires har någon modell iallafall!
Jag har haft ett Shires utan bogveck för evigheter sen, som jag älskade :love:! Sen dess har jag bara sett dem med bogveck. Men det finns alltså utan också? Nu måste jag ju leta ordentligt!

Japp! Jag har själv ett lite äldre utan bogveck. Men jag såg för inte så länge sedan en modell i butik också! Riktigt bra passform på.

köpa ett beg HW eller bucas kanske?
Då kan du ju sälja det sen o få tillbaka pengarna :)

tackar för tipset :bow:, Shires Tempest är det som inte har bogveck - jag behövde dock, med googles hjälp, leta mig förbi en engelsk sajt för att hitta det...

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 834
Senast: IngelaH
·
L
Utrustning Har varit ute på ännu en session täckesjakt och, såsom så många gånger tidigare, utan bra resultat. Den här gången så styrde jag...
Svar
11
· Visningar
1 575
Senast: Akustik
·
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt... 2
Svar
22
· Visningar
4 172
Senast: Lotus
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens... 2
Svar
26
· Visningar
6 147
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka