Täckesstorlekar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Thes69
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 713
T

Thes69

Har en ponny som har "lång rygg", men i övrigt inte speciellt stor. Köpte ett fleesetäcke i stl 125 och det slutar precis vid baken, går inte ner något över svansen, men känns lagom runt magen. Funderar på om jag går upp en storlek för att få mer längd tror jag det blir för långt vid sidorna om ni förstår vad jag menar? Vilket av alternativen är bäst, lite kort i ryggen el förstort runt magen???

Sv: Täckesstorlekar

Välkommen i ponnytäckes-djungeln! =D
Jag hade nog letat vidare tills jag hittat ett som sitter bra i bogen och räcker till i ryggen. Är det mycket som saknas förresten..?
Att behöva gå upp en storlek till så att det blir för långt på sidorna är inte heller roligt, risken att den trasslar in sig och/eller trampar sönder täcke är ganska stor...

Sv: Täckesstorlekar

Det sitter bra i bogen om vi knäpper i mittenhålen och bak går det över där svansen börjar och hänger rakt ner på sidorna, står man vid sidan ser man kanske 3-4 cm av baken där den är som "tjockast" om du förstår vad jag menar :) Tycker att man ser att täcken går olika långt bak, vet inte vad som är optimalt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 266
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 433
Senast: Miingla
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
17 041
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka