täckstorlek till liten c-ponny?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare shegall
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 283
S

shegall

heej, jag ska köpa ett täcke till min nya avtalshäst. Han är en liten C-ponny 133 i mankhöjd, vilken storlek borde passa honom?

Sv: täckstorlek till liten c-ponny?

115 cm tror jag borde passa honom bäst. Men det beror ju lite på hur grov han är och så.

115 eller 125, skulle spontant gissa på det förstnämnda.

115 tror jag min varblodsvalack på ca. 160 har 135 på sina täcken så...

Min c-ponny är 135-137cm och jag köper 125 till honom. Dock så är det ena regntäcket på gränsen till för kort och fleecetäcket är för stort i fram men lagom i längden. Hans vintertäcke är perfekt.

Gissar på 115 eller125.
Våran B-ponny maxad har 115 på täcken
Våran D-ponny maxad har 125-130 på täcke.
mvh El

Svårt att säga exakt men 115 el 125 beroende på ryggens längd, vilket kan variera från häst till häst.
En bekant till mig har en liten c-ponny, precis som du. Den har strl 125 i täcken. Jag har en c-ponny som är ngt större - 138 cm i mankhöjd men väldigt kort i ryggen. Hon har stl 115 i täcken och det har hänt att jag köpt täcken till henne i den strl som ändå vart stora som tält, på ngt vänster. Men hon är allmänt svår att köpa saker till eftersom hon är så liiiiiten överallt :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 666
Senast: Roheryn
·
Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 548
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
425
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 890

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Vilken ras passar mig?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka