täcke med bred bog?

NightRain

Trådstartare
nån som vet något bra märke på täcken som inte är allt för dyra som passar hästar med bredare bog?

har inte behövt täcke på min häst innan men nu i vinter har han behövt de.. men de täcken jag har är så tajta i bogen.. har ett i 145cm å ett i 155cm,. inget av dom är speciellt bra.. han skaver av pälsen trots bogskydd:S å försöker att inte sätta knäppena för hårt, men de verkar inte hjälpa:S så skulle vilja hitta ett täcke som passar lite bredare bogar. han är 145 cm lång så de hade ju varit perfekt med ett 145 fast bredare fram.

nån som vet`?
 
Sv: täcke med bred bog?

vet att de ska finnas bogbreddare att få tag på med men hittar inget.. å vill helst ha ett helt täcke utan massa extra:P
 
Sv: täcke med bred bog?

Jag har kallblodstravare (modell större och grövre) och nordsvensk, och jag tycker att Börjes Himalaya-täcken och Shirestäckena passar mina hästar jättebra.
 
Sv: täcke med bred bog?

Med risk för att svära i kyrkan är jag inte överförtjust i Horsewares täcken :o Det är framförallt svanssnöret som stör mig. Det sitter för långt ner så att allt bajs ramlar på det och fastnar. Otroligt ofräscht blir det väldigt fort. Och *viskar* de är lite överprisade.

Shire och Börjes ska jag ta med mig och kika på.
 
Sv: täcke med bred bog?

Jag har nu provat Amigo XL i lite över en månad och är inte nöjd. Alls. Han får skavsår vid halsen det går för långt ner på benen, men det får han inte av ett Amigo Hero med bogförlängare, som dessutom sitter mycket bättre över resten av kroppen.

Tips: Amigo Hero finns till riktigt bra priser, 500kr, på flera ställen just nu.
 

Liknande trådar

Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
16
· Visningar
989
Senast: Freazer
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 184
Senast: LiviaFilippa
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 132
Senast: LiviaFilippa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp