Bukefalos 28 år!

Täcke på - ibland?

Kickis

Trådstartare
Jag har mina hästar på lösdrift och är då van vid att de själv får bestämma om de vill vara inne eller ute. I år måste jag tyvärr ställa hingsten i box och dagtid kommer han gå i en hage utan träd. Vill egentligen inte ha täcke på honom, men funderar på att sätta på täcke vid dåligt väder, då det är så dåligt med vind och regn skydd i hagen. Bara ett vanligt regn täcke då. Går det bra eller finns det nackdelar med att använda täcke bara ibland?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 768
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 310
Senast: Bee
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 321
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Pumpa en skottkärra??
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp