Bukefalos 28 år!

Täcken till travare...?

malumbub

Trådstartare
Det finns ju täcken som är sydda efter formen på travare, och som då borde vara bättre anpassade till deras rörelser/kroppar...

Vet någon var man får tag på dessa täcken?
Är de verkligen så bra anpassade som vissa påstår?
 
har aldrig hört talas om speciella "travartäcken" :confused:, men får du nån mer info. så får du gärna dela med dig ;)
 
Menar du såna där konstiga i nylon utan gjordar?? Tycker inte att dom ser ut att ha särskilt bra passform varken på travare eller andra.......
 
Finn Tack har "traver täcken" du finner de på finntack.com
Finnes også noen andre typer av disse....... har selv et som er merket wallen trading eller noe..... I norge finnes Gazelle også som et merke, vet ikke om de finnes i sverige.
Ta kontkt med en shop på en travbane, der pleier det være travertäcken :)
 
Förmodligen alla travsportbutiker. :)
Bla Hästshoppen här i Östersund har en massa olika innetäcken och utetäcken speciellt för travarmodeller. :)
 
Thermo Master täckena passar jättebra på vår travarpojke.
Annars brukar de flesta täcken hänga jättelöst fram på honom, trots att de passar i övrigt.
 
jag syftade förstås på varmblodstravare.
Men de kallblodstravare som vi har provat sadlar på har varit rätt smala, jämfört med min arab. Ingen av mina för smala sadlar har passat på kallbloden. För breda bommar.
 
Ja, men det är just så det är!
De flesta täcken som sitter bra på andra hästar hänger ner, tappar formen o skaver, främst på borgarna!

Ska väl ta en extra bra titt på Thermo Master...
 
Har finn-tack på min pålle, kan bara säja att det är suveräna i passformen, inget häng fram där inte!! Har ett ylletäcke, inte det tjockaste, kostade 560:- å jag bara :love: det täcket! Kan ju säga att det sitter på ett halvblod.... men jag tycket travtäckena har mycket bättre passform
 
:idea: Finn Tack heter dom ju...har suttit och funderat på det hela morgonen men ej kunnat komma på namnet. Har ett ylletäcke därifrån...suerbra passform. :love:
 

Liknande trådar

Dressyr Jag kämpar med mina händer. Speciellt i trav har jag en tendens att få raka armar och "för mjuka" händer som inte sluter nog väl runt...
2
Svar
23
· Visningar
1 646
Senast: Sar
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 528
Senast: cewe
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 636
Senast: ameo
·
Foder & Strö Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻‍♀️ Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Svar
14
· Visningar
903
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp