Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Dräktig tik får inte delta i utställning, prov
eller tävling 30 dagar före valpning, beräknat
från 63 dagar efter första parningen, samt får
ej heller deltagande ske förr än 75 dagar
efter valpning.
Hm, då borde jag kunna tävla den 1 nov om hon paras den 25 sept? Syns det att de är dräktiga då? Har det hunnit bli runda om magen
Är i valet och kvalet på om jag ska betala in till tävlingen eller om jag ska strunta i det. Det är ju svårt att veta hur villig hon är för träning och tävling.
Tja det blir väl gränsfall va? Räknar snabbt Jag kommer på dygn 36 å du får bara tävla henne fram till dygn 33. Om de är tjocka då *hmm* Inte så värst tror jag. Vissa tikar kan iofs vara lite runda då...
NEJ - du får INTE tävla. Om tiken paras den 25/9 och tävlingen är den 1/11 så har hon gått 36-37 dagar i dräktigheten, dvs. det är bara 28-29 dagar kvar till valpning (räknat på 63 dagar). OM du ändå skulle tävla henne så kommer hennes resultat att annulleras och du som ägare kan få en varning.
Så ligg ni kvar i sängen och mys den dagen istället!
Hundavel & Ras
Hej!
Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
Hästnyheter Vad är skillnaden på att ha beredskap och jour? Och hur många timmar i sträck får en veterinär egentligen jobba? Hillevi Lindström, chef...
Hundavel & Ras Efter att ha sovit gott inatt, hängt med resten av gänget på morgonpromenaden och ätit frukost med god aptit, så chillar Pixie i fluffet...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller.
Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.