Tävla utomlands

Masqueradee

Trådstartare
Nu har jag sökt runt här lite i tidigare trådar men jag känner att jag ändå måste ställa frågan; Hur gör jag om jag vill tävla utomlands?
Jag kommer i att i höst flytta till England och vara bosatt där ett tag och kommer då försöka rida antingen på en brittisk ridskola alt. försöka skaffa någon form av medryttarhäst.
Jag är inte ett jätte stort fan av att tävla men att kanske starta motsvarande klubb/lokal tävling där borta skulle inte vara helt fel.
Jag kommer under tiden, i alla fall tills årsskiftet, vara ansluten till SvRF genom min ridklubb nu och som jag förstått det får man som medlem inte starta i tävlingar, i alla fall här hemma i Sverige, som inte är arrangerade av SvRF men kan jag ha "dubbla" medlemskap, dvs i SvRF samt den brittiska motsvarigheten + licens för klubb där?
Jag kommer alltså i sådanafall tävla på en brittiskt registrerad häst.

Tacksam för svar, alt. länkning till hjälpfull tråd :)
 
Sv: Tävla utomlands

Jag vet inte om detta kommer att hjälpa dig överhuvudtaget, men jag tävlade distans utomlands mycket förra året.
Det som behövdes var medlemskap i en ridklubb med inriktning distans i Sverige, inbetald tävlingslicens samt ett intyg från SvRF att jag fick vara med och tävla.
Jag kontaktade en tjej i ridklubben som hade hand om sånt som i sin tur kontaktade SvRF åt mig och så skickade de intyg till ERASA och NERA, som är motsvarande SvRF i Sydafrika och Namibia, där det stod vilken nivå jag fick tävla på osv.

Det var väldigt smidigt och enkelt. Hoppas att det löser sig för dig med!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 095
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 158
Senast: dobbis
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 003
Dressyr Jag har inte varit aktiv i en ridklubb sen jag red på ridskolan, och det är tio år sen i år. Började tävla med min nuvarande häst under...
Svar
5
· Visningar
1 518
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp