Tävlingar 2017

Oj. Nu var det ett tag sedan jag var här.
Nu ska jag starta på Öved på söndag och när jag kollade startlistan så blev jag lite kissnödig. Varför placeras en gammal FTNewbieTant ihop med OSryttare/ fd förbundskapener och t.ex. @Wilisia? Kan man inte placera töntarna i en grupp och de duktiga i en grupp så kan vi töntiga ha en rimlig chans att inte komma sist?
 
Men jag kom 2:a så jag får nog säga att banan passar mig!!:bump:
Grattis :D
Oj. Nu var det ett tag sedan jag var här.
Nu ska jag starta på Öved på söndag och när jag kollade startlistan så blev jag lite kissnödig. Varför placeras en gammal FTNewbieTant ihop med OSryttare/ fd förbundskapener och t.ex. @Wilisia? Kan man inte placera töntarna i en grupp och de duktiga i en grupp så kan vi töntiga ha en rimlig chans att inte komma sist?

Alltså jag vet inte om man kan jämföra mig med OS ryttare. Statistiskt sätt är jag ganska sällan placerad :rofl:
 
Oj. Nu var det ett tag sedan jag var här.
Nu ska jag starta på Öved på söndag och när jag kollade startlistan så blev jag lite kissnödig. Varför placeras en gammal FTNewbieTant ihop med OSryttare/ fd förbundskapener och t.ex. @Wilisia? Kan man inte placera töntarna i en grupp och de duktiga i en grupp så kan vi töntiga ha en rimlig chans att inte komma sist?

@Wilisia kommer du ju aldrig undan för hon startar ju alla klasser så länge hon har ihopskruvade.
 
Oj. Nu var det ett tag sedan jag var här.
Nu ska jag starta på Öved på söndag och när jag kollade startlistan så blev jag lite kissnödig. Varför placeras en gammal FTNewbieTant ihop med OSryttare/ fd förbundskapener och t.ex. @Wilisia? Kan man inte placera töntarna i en grupp och de duktiga i en grupp så kan vi töntiga ha en rimlig chans att inte komma sist?

Vi kan komma sist ihop! :p
Om vi ens kommer iväg, jag ska lämpligt nog flytta in i nya huset på lördag... Vet inte alls hur jag ska få ihop det här tidsmässigt?? Min sambo är inte så glad över min planering. :o

Ser framför mig kaoset när jag ska upp snortidigt efter första natten i huset och gräva fram grejer till frukosten i nån kartong och inse att kavajen är nerpackad gudvetvar. :nailbiting:
 
Oj. Nu var det ett tag sedan jag var här.
Nu ska jag starta på Öved på söndag och när jag kollade startlistan så blev jag lite kissnödig. Varför placeras en gammal FTNewbieTant ihop med OSryttare/ fd förbundskapener och t.ex. @Wilisia? Kan man inte placera töntarna i en grupp och de duktiga i en grupp så kan vi töntiga ha en rimlig chans att inte komma sist?
Så är det ju alltid oavsett gren. :D Inte så roligt att inse att man startar banhoppning mellan Maria Gretzer och Jörgen Larsson heller, det spelar ingen roll om det råkar vara en lokal 110-klass, man får prestationsångest ändå... :crazy:
Trösten kan väl vara att de är förmodligen så fokuserade på vad de ska göra att de inte tänker på vad det är du gör. I bästa fall kan man till och med lära sig ngt genom att kolla in dem. :) (Jag har tom blivit bättre placerad än Maria G, bara en sån sak :p)
 
Så är det ju alltid oavsett gren. :D Inte så roligt att inse att man startar banhoppning mellan Maria Gretzer och Jörgen Larsson heller, det spelar ingen roll om det råkar vara en lokal 110-klass, man får prestationsångest ändå... :crazy:
Trösten kan väl vara att de är förmodligen så fokuserade på vad de ska göra att de inte tänker på vad det är du gör. I bästa fall kan man till och med lära sig ngt genom att kolla in dem. :) (Jag har tom blivit bättre placerad än Maria G, bara en sån sak :p)
Och jag vann över Jörgen Larsson i en 110 mitt första år i Skåne:banana: tänker leva på det resten av mitt liv. Jag själv är väldigt mån över att alls är välkomna och blir typ gladare över @Krumelur felfria ritt i H100 än någon eventuell egen placering och skulle bli rätt glad om hon slog mig faktiskt :D
 
Håller med @Wilisia! Jag blir supernervös för t ex @Krumelur och @Marvin när jag står o tittar på dom för jag VILL ju att det ska gå bra för dom o att de ska vara lyckliga när de kommer i mål! Samma med Ungen, givetvis, är ju så nervös att jag kan dö men igår var det så finurligt att @Marvin red precis före Ungen o eftersom jag var mer nervös för Marvin än ungen så var det en ganska bra dag! hahahaha Och för att inte tala om när Ungen o jag står o hoppar ihop o håller tummarna för @Krumelur när hon susade runt! Ungens kommentar efteråt var oslagbar...Lilla Krumeluren var ju rätt nervös så hon höll nog dels andan större delen av banan plus att hon lyfte runt sin lilla Lasse-häst så när hon kom i mål hade hon mjölksyran from hell o var helt slut...Ungens kommentar: Jag tror hon ramlar av snart? Sååå trött har jag nog aldrig varit!!:D

Men ni var alla 3 jätteduktiga, @Wilisia, @Krumelur och @Marvin !:bump::banana::bump:
 
Tack @Novali01 . Länge sedan jag har varit så nervös, det är så jobbigt att jag tappat så mycket ridning. Men jag är väldigt glad för terrängen, förutom att jag måste lära mig att rida fortare (:banghead:) så kändes det så bra. Hästen gjorde det ju inte så svårt heller :D
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 496
Senast: settis
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 360
Senast: zarmino
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 592
Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Krummi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp