Tävlingar med bara terräng?

Sv: Tävlingar med bara terräng?

Det finns ju hunting, då hoppar man en liten bana, som består av första banhoppningshinder och sen terränghinder, brukar ligga på 70 eller 90 cm.
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

men de brukar ha svårt att få till tillräckligt många ekipage... så när det inte är så många men så får man typ det..
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

i och för sig ses ju Hunting ibland som ett derby men med lägre hinder och fler terränghinder
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

*en liten anekdot...*

I början när jag red ponny (för typ tusen år sen...) så fanns det rena terrängtävlingar. Då vann den som red terrängnanan snabbast!! Och vi pratar självklart om fasta hinder... Jag vet inte hur man tänkte när man valde att arrangera dessa tävlingar för jag lovar, det en del ritter var helt livsfarliga!!! Kan ni tänka er små (djävuls)ungar på hetsiga B-ponnyer som satte sporren i sidan när de for ur startfållan och som sen red hela banan i fullt sken!! Jag minns att de som även tävlade i ponnygalopp brukade vara bra på dessa terrängtävlingar...

Jag erkänner dock att det var skitkul att rida dessa tävlingar även om min lite halvfeta russkorsning inte hade med toppstriden att göra....
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

lektra skrev:
finns det tävling med endast terränghoppning? utan dressyr och hopp


eller ännu bättre en med bara dressyr och terräng :D ?


Tror faktisk inte att det är alls vanligt:crazy: .
Möjligtvis på klubbnivå...:confused:

Har i alla falll aldrig hört talas om det, men är inte säker!

Hälsningar Petronella
 
Sv: Tävlingar med bara terräng?

Som du ser tidigare i tråden så kommer det vara terrängtävlingar på prov i år för ridhästar.
Dessa är kvalificerande ihop med en hopptävling och en dressyrtävling på LC nivå.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 753
Senast: hhere
·
Tävling Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny😉 Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 809
Senast: corzette
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: zarmino
·
Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
7 646
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp