Bukefalos 28 år!

Tävlingsnamn till hästen?

Jag har klappat en häst som hette Czseladnik. Osäker på stavningen. :angel:Polsk import.
En basjkir som hette Zappreth har jag också träffat.
 
När jag köpte min häst som föl fick jag döpa honom själv - inom vissa ramar. Måste börja på K och helst vara åtminstone brittiskt. Jag presenterade uppfödaren med ca fem namn och hon valde... Kelyddon. Det är walesiskt. Hur sjutton uttalar man det? :o

Jag tycker Felix är jättefint på en fjording. :love:
 
Jag har en ponny som heter Gwynfaes Golwg Hafddydd de gånger jag har träffat uppfödaren har jag bett honom lära mig uttala min häst namn men jag har glömt det fem minuter senare och på tävling så har de stackars speakers gett upp. Till vardags kallar vi henne Daffy :)

På samma tema:
Caergynydd Valley LLwynog
Jag har hört mer än 1 speaker ge upp på det namnet........:angel: De brukar bara säga Vally.
 
Förra hästen hette Szikrázó I Ragyogó ;) Vi han inte tävla så mkt tyvärr - hade velat höra folk uttala det på tävling :D
Nuvarande heter Racét (och så uppf prefix). Ska uttalas Raket, blir ofta "rackett" eller "rejset" :D:D

Eftersom c uttalas som s framför mjuk vokal är det inte konstigt att andra inte begriper hur det är tänkt att uttalas. Jag skulle sagt Rasseet med betoning på e.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 703
Senast: MML
·
  • Omröstning
Hästmänniskan 😟 Är det okej att kalla sin häst nånting annat än det uppfödaren namngett den? Min häst har ett kort, "ovanligt" namn i passet, efter...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
10 355
Senast: sweep
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 313
Senast: LiviaFilippa
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 212
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp