Bukefalos 28 år!

Tävlingsnamn till hästen?

Speaker eller inte, jag tror att vem som helst blir glad av att se en fjording som heter Felix :love:
För många år sedan var det en ryttare i världseliten, minns inte vem, som hade en häst som hette I Love You. Det kan ju ha varit pinigt att presentera ekipaget så här ungefär: Nästa startande Pelle Persson, I love you!
 
Speaker eller inte, jag tror att vem som helst blir glad av att se en fjording som heter Felix :love:
För många år sedan var det en ryttare i världseliten, minns inte vem, som hade en häst som hette I Love You. Det kan ju ha varit pinigt att presentera ekipaget så här ungefär: Nästa startande Pelle Persson, I love you!

Har funnits en på buke som skrev om en häst som hette En Kamel.
Näst startade är Anna Andersson på En kamel låter inte så bra heller
 
Jag har en häst vars namn är omöjligt att uttala trots att jag har fått hjälp från en landsman (till hästen alltså) med en inspelning av hans namn. Det går verkligen inte att uttala hans namn rätt. Jag har ibland funderat på hur en speaker skulle uttala hans namn :p Jag hade nog inte fattat att det var oss hen menade så många olika uttal folk kom med förslag på innan jag fick inspelningen. Det är tur att man får kalla hästen vad man vill på hemmaplan annars hade jag haft problem :rofl: och det är tur att hästen har accepterat sitt smeknamn :love:

Testa arabshow med polska namn. Jag skötte poängräkningen så jag satt med speakern så jag fick sufflera uttalet ibland :rofl:
 
Hej! Har en fjording med namn Felix och vet inte riktig vad som skulle vara ett passande tävlingsnamn. Tycker liksom Felix är ett lite tråkigt namn. Vill helst att det är något som låter likt Felix eller rättare sagt att man hör att det är samma häst man pratar om när man använder namnet men det är inget måste.

Skriv gärna om ni har några förslag :)

Tävlingsnamn är pr automatik hästens registrerade namn i stamboken...
 
Deras namn är ett elände, jag har vrickat tungan många gånger :rofl:

Ja det är helt sanslöst! Jag blir så irriterad på mig själv för jag kan "säga" det i huvudet men det som kommer ut ur munnen låter inte alls likadant :banghead: Hästen verkar iallafall inte ta illa upp och han har lärt sig förstå mig enormt snabbt :love: I början tittade han bara tvekande på mig när jag pratade, tänkte väl "vad är det där för rappakalja" :o
Tur att hästspråk är universellt iallafall. Hästarna har sedan dag ett förstått varandra utan problem :love:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 703
Senast: MML
·
  • Omröstning
Hästmänniskan 😟 Är det okej att kalla sin häst nånting annat än det uppfödaren namngett den? Min häst har ett kort, "ovanligt" namn i passet, efter...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
10 355
Senast: sweep
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 313
Senast: LiviaFilippa
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 212
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp