Bukefalos 28 år!

Tandborttagning och väntetider

Måste du göra hos sjukhustandvården?

Jag gjorde allt hos min helt vanliga tandläkare, bara ringa och boka tid. Men kanske fungerar annorlunda med folktandvården, aldrig gått där.
Jag tror det, pga hur de sitter. I alla fall de i nederkäken.
Aha. Ja, det förklarar ju saken förstås.

Jag var på rutinkontroll för en stund sedan. Tandhygienisten gjorde inget åt visdomstanden (det enda att höra är väl att se till att det är rent där, men det var det redan).

Men hon sa @Niyama @Vassi att man själv kan behöva ringa till käkkirurgen/sjukhustandvården och påtala att man har besvär (och att man är intresserad av återbudstider). Annars tror de att man inte har några problem och så hamnar man sist på den långa väntlistan! Det var en sak åtminstone jag inte insåg automatiskt.
Vanliga tandläkaren sa åt mig att ringa efter att jag stått i kö några år, men när jag ringde var personen som svarade ganska otrevlig så är inte så pepp på att försöka igen. Jag sa bara att jag undrade om de visste hur lång kötid det kunde bli, ungefär och hur länge jag stått i kön och att jag hade ont men det lät på henne som att jag ringde varje vecka och tjatade om tid :crazy:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 144
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 493
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 369
Senast: Jamtland
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har haft mycket huvudvärk och som har lyckats lindra eller bota den? Jag börjar känna mig lite uppgiven och...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 708
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp