Och om något ändå händer? Förra året var elektrikern (som varit här många gånger innan, under många års tid) här och fixade något, och hade glömt att stänga grinden efter att han hämtade något i hans bil. När skolbussen (minibuss) körde förbi på grusvägen sprang pudeln ut och ställde den - hon ställde sig mitt ivägen och skällde ut den, och gick undan när elektrikern försökte få tag på henne, och lyssnade inte ett dugg då. Det var först när jag kom ut och kom fram till henne och kunde få tag på henne som det löste sig, eftersom inte heller jag var bättre än att skälla ut hennes hatade/älskade skolbuss. Det var inte en situation jag hade tänkt att sätta henne i, utan det var något som hände.
Det här är ju då en hund som gått ner mitt i natten och hittat en påse mjöl på bänken som hon spridit ut på bottenvåningen, som åkt akut på julafton efter att ha ätit choklad i ett rum som det var kompostgaller för, som öppnat behållare med rapsolja, handtvål, etc för att se om det är något ätbart. Första gången hon gick in i en tunnel var när jag lade något i den som hon inte fick ta i vanliga fall (matförpackning), och gick in och stängde dörren. Sekunden dörren var stängd gick hon in i tunneln.