Bukefalos 28 år!

tankar till alla hjälplösa barn

S

ShrimpMama

Jag sitter här och tänker på alla barn som finns ute i världen som har fått sina små oskyldiga själar misshandlade.

Tänker på alla barn som ingen ser och som ingen hör att dom ropar på hjälp.

Jag satt och skrev några tankar om pojken Bobby...

Tänkte att ni ska få ta del av dom tankarna

Pojken Bobby

...fick aldrig en chans att veta vad kärlek var...fick aldrig en chans att känna på livet ljusa stunder...han fick bara känna på fönedring, kränkning och tortyr...vad tänkte han på...kunde han förstå att det som hände honom var inte hans fel...att det var hans mamma som inte var mogen för att älska honom...som påstod att hon var rädd för sin man...Bobbys styvpappa att hon inte kunde stoppa honom när han torterade honom varje dag...som påstod att hon inte var med på något av det som Bobby utsattes för...elchockarna...kylan han kände när han låg naken ute i snön...sitta bunden med huvudet böjt bakåt...ligga i isen...hur kan en mamma som ska älska sitt barn oavsett vad låta en man få förstöra en hjälplös pojkes liv...hon ska hellre dö för sitt barns skull än låta en sjuk man fönedra en hjäplös pojke...hon ska fly för sitt och sin sons liv från en sjuk man som måste utöva en makt på en liten hjälplös pojke...jag kände inte Bobby men jag har en son själv på 5 år...skulle ta människans liv eller gå i döden själv om han någonsin skulle bli slagen, sparkad, torterad...jag tittar på min son när han sover...lyssnar på hur han andas...lyssnar på när han pratar och berättar...älskar honom för allt som rymmer i den lilla pojkens själ i den lilla kroppen...tänker sen tillbaka på Bobby och frågar mig varför han hade en son otur att råka ut för så känslokalla vuxna personer...och tänker sen på att om man hade vetat...hade man gjort något för att hjälpa...hade man själv vågat säga till...och tänker på hur det skulle ha varit om hans mamma hade varit mogen för att älska sin son...Bobby en liten hjälplös pojke.
 
Sv: tankar till alla hjälplösa barn

Ja, usch!:cry:
Har du nyss fått barn? När jag var nyförlöst fick jag lite babyblues och tänkte jättemycket på världens alla hjälplösa barn. Förutom de vanskötta barnen (som Bobby) finns det ju massor av barn vars föräldrar svälter, eller som är offer för krig och naturkatastrofer.

Några månader efter att min minsting fötts råkade jag läsa om en fem månder gammal bebis som dog av svält för att föräldrarna hellre kollade på film och spelade tv-spel än gav gossen mat.

Dumt nog följde jag lite olika länkar och kom till en bloggsida där det fanns bilder på både bebisen och föräldrarna, och där allt var beskrivet i detalj. Bebisen dog i sitt babyskydd och varje gång jag såg min egen son i sitt babyskydd fick jag upp bilder i huvudet på den stackars gossen. De där bilderna och tankarna förföljde mig i flera månader. Det är först nu som jag blivit normal igen. (Kanske för att vi köpt en bilbarnstol till lillen, och inte använder babyskyddet längre...:grin:)
 
Sv: tankar till alla hjälplösa barn

Joo du det är så hemskt och nej jag har inte precis fått barn jag har en son på fem år =) och jag fick också babyblues fast jag inte tänkte på det så jag var nere i ett otroligt bra tag...

Så jag vet hur du känner det man går och oroar sig hela tiden och varje gång jag satt och kollade på någon film eller serie om bebisar som mådde dåligt så började jag gråta =)

Gör jag iof en idag haha...

Men bra att du mår bättre och om du kan så tycker jag att alla borde skänka pengar till rädda barnen och så :)
 
Sv: tankar till alla hjälplösa barn

Usch jag läste också om den stackars bebisen och stortjöt. Mina polare fattade ju ingenting - sånt händer ju "hela tiden" men jag kunde verkligen känna hårda spjut i mitt stora mammahjärta. Eller den där andra länken med bebisen med hudsjukdomen som låg på en matta och blev matad och ingen höll den i famnen och alla bara satt och tittade på den - jag tror jag hade mardrömmar i flera veckor tills jag läste på fl om en mamma som hade ett sånt barn och hon hade så fina bilder på henne och älskade henne så mycket. Då blev jag lite lugnare igen.

Det är otoligt hemskt med alla stackars barn och alla stackars djur som inte blir så älskade som våra barn. Hade jag kunnat hade jag tagit hand om allihop!
 
Sv: tankar till alla hjälplösa barn

Sedan jag fick barn har jag så svårt att se hur andra barn far illa. Bobby, Madeleine, Engla, arbogabarnen och många andra som farit illa. Det är så fruktansvärt och man blir så rädd att något ska hända ens egna barn. Man kan ju inte skydda dem mot allt ont i världen....:cry: Fast man så gärna vill.
 
Sv: tankar till alla hjälplösa barn

joo fast jag lyckades hjälpa ett barn som far illa, även om den vänskapen försvann mellan oss, iof kände jag henne inte så bra.

Men hon slog aldrig sitt barn, men hon tog det inte till sig heller, hon sket i när barnet skrek, hon gav aldrig barnet kärlek, och glömde bort att byta blöjor och mata henne ofta när hon hade barnet hos sig.

Hon försökte ofta lämna över barnet på sin mamma, som var sjukskriven och knappt kunde röra sig.

Jag fick rysningar och ringde till socialen och anmälde henne...

Barnet har fått en fosterfamilj som verkligen tar hand om henne så nu har hon det bra
 
Sv: tankar till alla hjälplösa barn

Eller den där andra länken med bebisen med hudsjukdomen som låg på en matta och blev matad och ingen höll den i famnen

Som tur var öppnade jag inte den länken! Jag förstod av det som stod i tråden att det inte var lämpligt för mig att se något sådant just nu...

Jag har oxå svårt att förstå varför jag kände så himla starkt för just lilla Jason (tror han hette så). Jag vet ju att det finns miljontals människor som plågas och lider varje dag. Ändå blev jag helt förstörd av tanken på just denna lilla kille.

Enda förklaringen jag kan komma på var att det var en försenad babyblues. När lillebror föddes hann jag inte med att bara sitta och beundra honom och tänka vemodiga tankar. Storebror krävde ju sitt och allt rullade bara på. Kanske såg jag lillebror i Jason, på något sätt...
 
Sv: tankar till alla hjälplösa barn

Ja försenad babyblues vet jag allt om, har själv varit där, känns som om att ibland känner jag fortfarande av den, är så mycket känsligare nu efter att jag fick min son, än jag var innan...men jag är glad att jag inte har öppnat den tråden heller för jag skulle bli så lätt förbannad
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 459
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 981
Senast: MML
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 873
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 319
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp