Tapeter - vad skulle ni välja?

Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

76192_PE195672_S3.jpg


Lite längre utan lådor men ja, iaf :p

Kommer ju matcha soffbordet utmärkt! :)
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Ja, så efter vardagsrumstapetseringen så åker vi direkt till Ikea :D
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Nu är jag vaken igen och funderar lite på vardagsrummet eftersom tapeterna inte är bestämda där än. Möblerna kommer gå i Leksviks modell + att soffan kommer vara kvar.

Vitrinskåpet blir detta:
20306_PE079916_S4.jpg


Bokhyllan får ju som sagt stå kvar tills vidare. Men ska väl försöka få ut den med så småningom..

Så med detta som bakgrund, spruta ut era tapetidéer nu. Förstår inte vilket totalt stillestånd det står i huvudet..:crazy:
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

För lite inspiration;

http://www.tapetorama.se/index.htm

Finns hur mycket fint som helst t.ex. under kategorin 1960-1980, eller för att visa några av mina favoriter från diverse kategorier;

48312.gif


7170.gif


7278.gif


75104.gif


71102.gif


Förvisso mest fondtapetstuk på de där, men om man fastnar för en fondtapet brukar tapetvalet till övriga väggar lösa sig automatiskt.
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Fondtapet blir det automatiskt och tacktacktack för länken. Kan jag underhålla mig med här på sjukbänken!
Jag återkommer när det finns resultat att redovisa eller beslut har fattats :D
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Vi valde en svagt gråblå tapet till vår matsal med medaljongmönster i vitt/silver och svagt grått. Tyckte det blev jättevackert. Mobilbilden kanske inte gör dem rättvisa.

DSC00225.jpg


Tänkte bara att det kunde vara ett alternativ om köket går i lite kall färg?
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Absolut är det ett alternativ, dock vill jag gärna ha en lite varmare färg i vardagsrum och hall...Låter kanske jättefånigt :o

Kan förövrigt meddela att vardagsrummet blir tapetserat i helgen :banana: Och hallen helgen efter :D Och löningshelgen så åker vi till IKEA :D
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Åh så panikslaget vill jag säga! Det är den enda helgen vi har på länge till det så vi måste ta den och jag får inte ihop hur jag vill ha det.
Funderar på att stoppa in den gröna i vardagsrummet istället? Är det dumt? Tänk på att de hemska möblerna kommer åka ut :angel:
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Du har ingen bild på den gröna? För visst var det en fondtapet? Kan inte det blir "för mycket" ihop med Leksviksmöblemanget?
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Inte jättemörk men inte jätteljus. Lite lagom :p
Men det kanske blir för mycket ja...

Har du något "varmt" alternativ?
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Till Leksviksmöblemanget - som jag tycker är "tungt" och lite "krävande" hade jag valt en väldigt väldigt neutral färg i rummet och ingen fondtapet. Eller enkla tapeter i någon neutral och svag färg.

OM du inte kör på den orientaliska stilen, då kan du dra på rejält. Köp senaste Drömhem och Trädgård, där är bilder på Lulus (i TV4:s inredningsprogram) rum - det går i orientalisk stil. Leksviksmöblemanget skulle kunna passa in där?
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Ahii. Inget orientaliskt här hemma. Det "mest" orientaliska som skulle kunna komma in här är den röda fondväggen med guldblad på, och jag vet inte om den klassas dit ens?

Har nu iaf bestämt mig för, tror jag, ljust i hela rummet. En vit krämig färg, dvs, inte sjukhusvitt :p Det borde väl kunna bli bra?
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Det tror jag blir jättesnyggt!!!

Lycka till! Det ska bli jättekul att se resultatet! :)
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Haha, ja, dock får ni se resultatet när hallen också är tapetserad :) Dvs nästa helg.
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Kan nu meddela att tapetseringen har börjat :D
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
657
Senast: nyttnick
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 478
Senast: Ullmerkott
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 660
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 956
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp