Han tar ingenting om det var han som skodde sist. Om hästen tappar en sko & någon annan skott tidigare brukar han ta 100 kr (förutsatt att han ej behöver resa längre än nåra km, då kan det säkert bli lite dyrare) :smirk:
 
Tappat dom skon inom 1vecka efter skoningen betalar jag inget, efter 1vecka kostar det mig 50kr

//Becky :bump:
 
Min hovslagare tar inget, förutsatt att det är han som skott från början.
 
Mina hovslagare behöver inte slå på några tappskor hos oss, det gör jag eller min sambo själva.

Den ena åker över huvud taget inte på tappskor. Så där är det nödvändigt att klara sig själv. Och den andra åker, men jag vet inte vad han tar.

Nu så vill inte jag ha hästarna skodda på ett sätt som gör att hovslagaren slipper tappskor. Ty det blir lätt så att en hovslagare som slår på tappskor utan extra kostnad, prioriterar att skon sitter kvar i alla lägen och inte att hoven mår så bra som möjligt.
 
Hovis här tar inga pengar för tappskor (den jag använde) men han trångskor inte heller.

Nu måste jag hitta en ny :crazy:
 
Våran tar 150:-, men om hon ska tex sko dom andra hästarna blir det gratis
 
De första 4 veckorna gör hon det gratis, även om hästen skulle behöva en ny sko. Efter 4 veckor har jag för mig att hon tar 80 kr, men jag är inte säker då min häst bara haft en tappsko för den här hovslagaren, och det var efter en vecka.
 
Inget..... Hovis gör det gratis men oftast har vi gjort det själva, jag kan både verka och slå på tappskor, fd sambon kunde sko helt! Fast kan faktiskt inte minnas att vi haft många tappskor genom åren, mer varit andra man fått hjälpa.
 
Är det inom 4 veckor från förrs skoningen så är det gratis om det är samma hovslagare. Men om det är en annan hovslagare (vilket det oftast blir eftersom vår hovis bor låååångt bort - s¨vi har en som i princip bara slår på tappskor) - han tar 150 kronor och då ingår skon, men om man har skon kvar så kostar det 100.
 
Inget - hur lång tid det än gått mellan skoningarna. Betalar heller inget om han behöver slå på en ny sko.
Ingår i servicen eller är det kontakter, jag vet inte :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Tina Thorszelius och Jessica Johansson är hovslagarna som tillsammans har tagit fram guiden "Fixa tappskon". En manual som guidar...
Svar
0
· Visningar
117
Senast: Gunnar
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
945
Senast: Miingla
·
  • Artikel
Hästnyheter Benny Johnsson och Rebecca Giegold är de två hovslagarna som är på plats under Falsterbos alla tävlingsdagar. Under veckan tar de hand...
Svar
0
· Visningar
472
Senast: Gunnar
·
Utrustning Min häst går ihop med en annan valack och de har sååååå roligt ihop. De springer inte särskilt mycket men de brottas, står på bakbenen...
2
Svar
26
· Visningar
1 926
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp