Tårtor, bröd, kakor och annat del 2

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Trott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 126
  • Visningar Visningar 11 827

Bukefalos 30 år!

Åh, hittade ett recept på kaffe- och chokladknäck.. jag som inte tänkt göra knäck då jag inte har en tratt 😅 kanske man kan göra skuren knäck?

Saffranskaka
IMG_2747.webp

Ska göra julgodis imorgon, blir cornflakeskola och snickersbitar. Funderar på om jag vill göra något mer? För nått år sen gjorde jag en fruktkola som blev väldigt god, och har hittat ett recept på hemmagjord toffifee som verkar gott, men inte säker på vad jag känner för 😅 Kanske nått med kaffe+choklad i kombination?

Vad ska ni göra för godis till jul? Någon som har något tips till mig?
Vi har gjort Rocky road, chokladkola, mozartkulor, pepparkakskulor och brigadieros (det absolut godaste godiset!).

Är det någon som har en chiffonkakform? Sitter och funderar på att köpa en vilket är total idioti eftersom jag inte ska baka/äta en chiffonkaka. Men det låter och ser så smaskigt ut!

Bakade tiramisu-brownies till en släktfika idag. Blev så goda! :d Jobbigt med recept med amerikanska mått, men klart värt det. Ska översätta det så jag har det enklare till nästa gång. Enda anpassningen jag gjorde var att tillsätta lite marsalavin i krämen.

Till och med min kräsna farbror berömde dem, det värmde 😍

Recept från Instagram

Bakade proteinbagels som @FengurLaugar tipsat om. Så goda! La till två ägg i smeten. Missbedömde hur stora hålen i mitten behövde vara så de blev mer frallor än bagels. MEN de kommer absolut att bakas igen. (Antagligen så fort jag har hunnit köpa mer kvarg.)

Tyckte också dom blev riktigt goda! Missbedömde också hålens storlek pga läste inte så noga 😂 Bra tips med ägg! Det ska jag testa nästa gång.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka