Mosade jordgubbar och grädde som fyllning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mosade jordgubbar och grädde som fyllning.
Sen på bollen och inte ens några tips, men jag tyckte de såg fina ut och blev jättesugenJag behöver hjälp och hoppas på den här tråden. Det är mitt mål i detta livet att baka ordentliga strassburgare. Jag har en kakpress anno 70-talet, prövat flera olika recept (de är ju dock snarlika), både rena recept samt från grupper där postaren använt det själv utan bekymmer. Men jag lyckas ALDRIG. Vad gör jag för fel? Hur får man till en fast, spröd kaka som inte flyter ut till ett chips på plåten?
Är noga med att låta smöret stå framme tillräckligt länge, silar i mjölerna under omrörning. Den här batchen lät jag smeten/degen vila i kylen 1 h. Sedan spritsade jag kakorna. Lät de stå i kylen igen för att bli fastare. Använde lite mer mjöl än receptet, precis som en kommentar föreskrev. Ändå är det här slutkakan, och det är min bästa plåt hittills. Provade en plåt i 200 grader och en i 175. Hur ska man göra egentligen? I receptet får ju författaren till en jättefin kaka genom att göra precis som det står. Är det någon som är grym på strassburgare och kan felsöka? Min ugn fungerar perfekt för allt annat och är relativt ny. Provat med och utan varmluft, denna var med varmluft. Har även testat frysa de spritsade kakorna helt för formen men då upplevde jag att de ändå flöt ut och lätt brändes.
Kanske fel tråd - men jag har en fråga om kakor.
Ska göra tiramisu och mitt lokala Ica har inte savioardkex. Någon som vet vad man kan använda istället?
Jag skulle ta typ sockerkaka. Du behöver något som suger upp vätska, men samtidigt behåller lite struktur när det är blöt, annars blir det ju bara en sörja.Kanske fel tråd - men jag har en fråga om kakor.
Ska göra tiramisu och mitt lokala Ica har inte savioardkex. Någon som vet vad man kan använda istället?
Jag brukar göra en rulltårts-botten. 1,5 sats och ta i vaniljsocker. Jag gräddar den så att den blir lite torrare än om den skulle använts till rulltårta. Sen skär jag ut bitar som är lika stora som formen jag ska göra tiramisu i och försiktigt hälla på kaffe.Kanske fel tråd - men jag har en fråga om kakor.