Tårtor, bröd, kakor och annat

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bakat vanliga kanelbullar, inte så spännande, men gott :)

Sen experimenterade jag och gjorde en chokladcrumbel till citronmuffinsen. lnte äckligt, men inte så gott som jag hoppats.

Den glutenfria blåbärspajen blev bara jättetråkig, vill göra ”riktig” paj, men nu kommer glutenallergikern igen, så jag får hitta på något annat.
 
20181016_163007.jpg

Den här bakade jag häromveckan. Skulle vara kanelbullekladdkaka. Blev lite mera kanelbullesockerkaka :o:angel:
Pga kanelsåsen liksom skar ned i den ljusa smeten så lurades jag lite till att tro att den var mera flytande än vad den var då mitten flöt lite runt. Det hade nog bara behövts fem minuter extra i ugnen och inte tio.
Men det var inget fel på smaken ändå :up:
 
Jag kan meddela att smeten lovar en supergod kaka! Tyvärr kan jag inte baka själv pga ryggskott men jag har lärt upp maken väl!
Hur blev kakan? Kom den längre än till smet-stadiet?! :D

Själv gjorde jag kladdkakan jag tidigare länkat till och den var goooood! :d Ska definitivt göra om den, fast troligtvis kokar jag egen kolasås eftersom jag har lite svårt för karamelliserad mjölk. Men ja, väldigt väldigt god kaka och rätt mäktig.
 
Hur blev kakan? Kom den längre än till smet-stadiet?! :D

Själv gjorde jag kladdkakan jag tidigare länkat till och den var goooood! :d Ska definitivt göra om den, fast troligtvis kokar jag egen kolasås eftersom jag har lite svårt för karamelliserad mjölk. Men ja, väldigt väldigt god kaka och rätt mäktig.
Den blev jättegod! Vi hade behövt grädda den lite längre men för övrigt blev det bra!
 
Är det någon som har ett recept på en tårta utan ägg som ni testat?
Jag hittar så klart om jag googlar men jag har inte tid att provbaka.
Vi ska äta gås till helgen och barnet har beställt tårta, så det behöver inte vara något jätteavancerat:)
 
Nån som har koll på om det finns guldfärg till choklad? Alltså för att färga vit choklad, inte för att måla.
Alternativt guldfärgad candy melts?
@Killaloe kabske har koll? :)
Jag har bara sett gulfärgad Candy melt, aldrig guld. Har sett flytande guldfärg som kanske skulle kunna fungera men det är nog tveksamt. Hur kommer det sig att du inte kan måla (för det är väl typ det vanligaste :) )?
 
Jag har bara sett gulfärgad Candy melt, aldrig guld. Har sett flytande guldfärg som kanske skulle kunna fungera men det är nog tveksamt. Hur kommer det sig att du inte kan måla (för det är väl typ det vanligaste :) )?
Vill, precis som alla andra :angel:, ha dripeffekt. Och har fått en fixidé att jag vill att drippet ska vara guldfärgat. Vet inte om jag pallar att sitta och måla med guld i efterhand:crazy:.
 
Vill, precis som alla andra :angel:, ha dripeffekt. Och har fått en fixidé att jag vill att drippet ska vara guldfärgat. Vet inte om jag pallar att sitta och måla med guld i efterhand:crazy:.
Ah jag förstår! Men om du gör med gul Candy melt och sen bara täcker med guld så kan det nog bli snyggt gulligt och inte supersvårt eftersom det redan finns en grundfärg.


 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 745
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 420
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 789
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 875

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp