Tårtor, bröd, kakor och annat

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah jag förstår! Men om du gör med gul Candy melt och sen bara täcker med guld så kan det nog bli snyggt gulligt och inte supersvårt eftersom det redan finns en grundfärg.


Tror tyvärr inte jag orkar måla med guld. Inte vara ren lathet :p, utan pga diskbråck som löper amok så vill jag inte hålla på och pilla för länge.
Ska se om jag hittar nån annan färg som tilltalar mig :).
 
Tror tyvärr inte jag orkar måla med guld. Inte vara ren lathet :p, utan pga diskbråck som löper amok så vill jag inte hålla på och pilla för länge.
Ska se om jag hittar nån annan färg som tilltalar mig :).
Det fins fin turkos Candy Melt 😍 Men jag hade testat med guldfärg, det kan ju fungera och då behöver du ju inte hitta några andra alternativ :)
 
Är det någon som har ett recept på en tårta utan ägg som ni testat?
Jag hittar så klart om jag googlar men jag har inte tid att provbaka.
Vi ska äta gås till helgen och barnet har beställt tårta, så det behöver inte vara något jätteavancerat:)
Jag har länkat den förut på Buke men den här är verkligen hur god som helst. (jag bakar med äkta smör och mjölk) https://www.instructables.com/id/The-BEST-chococlate-cake-ever...that-happens-to-be/

Jag har även bakat äppelsmulpajkladdkakan som Malin_L länkade till för jag kunde inte motstå... Den blir verkligen riktigt god, smeten blir lite som äppelmos typ. Jag nästan halverade på sockret och nästa gång jag bakar den här kakan ska jag göra detsamma met vetemjölet.
 
Är det någon som har ett recept på en tårta utan ägg som ni testat?
Jag hittar så klart om jag googlar men jag har inte tid att provbaka.
Vi ska äta gås till helgen och barnet har beställt tårta, så det behöver inte vara något jätteavancerat:)
Vill du ha en superenkel, men jättegod tårta, så har jag en bra! Köpta marängbottnar ( :D ), mellan bottnarna breder man vispad grädde blandat med mycket kakao och pulverkaffe. Samma grädde ovanpå och sedan hackad dajm :d Barnsligt enkelt, men såå gott! Särskilt dagen efter när marängerna börjat mjukna :angel:
 
Vill du ha en superenkel, men jättegod tårta, så har jag en bra! Köpta marängbottnar ( :D ), mellan bottnarna breder man vispad grädde blandat med mycket kakao och pulverkaffe. Samma grädde ovanpå och sedan hackad dajm :d Barnsligt enkelt, men såå gott! Särskilt dagen efter när marängerna börjat mjukna :angel:
Svårt att göra marängtårta utan ägg? ;) (iaf om en köper bottnar och inte gör marängen på kikärtsspad :) )
 
Senast ändrad:
Köpta bottnar är ofta äggfria :)
2F2C7129-7853-49E8-8BD3-3D0A7DAB199D.png
 
Så, vilken slags kladdkaka bakar ni idag? Jag kan inte riktigt bestämma mig om jag ska göra en klassisk eller hitta något roligt recept :D
 
112 g smält smör, knappt 3 dl strösocker, 2 medelstora ägg, 1,5 dl vetemjöl, 1 msk lakritspulver, 4 msk kakao

Har inte smakat kakan än, men smeten var god.
 
Spännande! Har du receptet?
Ugnen 200 gr
Bönbullar 6 st
1 pk stora vita bönor
3 ägg
2 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
2 msk äppelcidervinäger
ev salt
Hade även i 1 tsk chiafrön.
Pensling ägg och vallmofrön
Skölj bönorna och låt vattnet rinna av.
Rör sedan ihop allt i matberedaren till en väldigt lös smet. Låt den jäsa i 10-15 minuter.
Klicka sedan ut degen i 6 st bitar (funkade att forma till rund bullar med blöta fingrar) pensla m ägg och ev vallmofrön.
Grädda i ugnen tills det blivit lite färg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 756
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 421
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 791
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp