Tårtor, bröd, kakor och annat

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allt blir ju fantastiskt med frosting. :d En morotskakefrosting med citron i lyfter muffinsen!
Eller en mjuk och krämig maräng som man eldar på med brännare.
Håller med till 100%. Men då tycker jag nog att det ändå slutar vara en muffin och istället blir en cupcake. En muffin för mig har ingen topping, däremot kan den ju ha fyllning.

Tänkte ge mig på att göra kladdkakemuffins kanske i helgen? Tror iofs de kommer bli rätt fula men hoppas på smaksensation. Tänk när man är sugen på kladdkaka så kan man bara gå och plocka en portion ur frysen? Det är iden jag jobbar efter :D
 
Allra snyggast bullar blir det ju om man snurrar, men vill man rulla blir det bättre ju fler varv man kan rulla innan man skär, alltså tunt kavlad deg och tillräckligt bred.
Blir den för tjock när man rullat ihop den kan man dra ut den på längden innan man skär.
Då får jag helt enkelt kavla ännu tunnare, tycker jag bara kavlar mer och mer tunt men får väl bli än mer enveten. :p
 
Håller med till 100%. Men då tycker jag nog att det ändå slutar vara en muffin och istället blir en cupcake. En muffin för mig har ingen topping, däremot kan den ju ha fyllning.

Tänkte ge mig på att göra kladdkakemuffins kanske i helgen? Tror iofs de kommer bli rätt fula men hoppas på smaksensation. Tänk när man är sugen på kladdkaka så kan man bara gå och plocka en portion ur frysen? Det är iden jag jobbar efter :D
I så fall kastar jag inte crumble, då borde det vara en muffin fortfarande. :D

Kladdkakemuffins är fantastiskt!
 
Kladdkakemuffins :heartheart:heart

F10F92AA-A274-4CD0-A112-1E8AA421CCA0.jpeg
 
Allra snyggast bullar blir det ju om man snurrar, men vill man rulla blir det bättre ju fler varv man kan rulla innan man skär, alltså tunt kavlad deg och tillräckligt bred.
Blir den för tjock när man rullat ihop den kan man dra ut den på längden innan man skär.
Gjorde bullar igår och testade snurror, första gången tror jag. Blev riktigt lyckat, saftigare än rullade bullar. :d Och snyggare! Själv gillar jag nog mest att pensla med vatten direkt efter ugnen och strö över strösocker, dessvärre brukar det inte bli så bra i frysen. Så två påsar med pärlsocker i frysen och en påse med strösocker för direktkonsumtion. :d

Också kul när man blir extremt nöjd med degen. Man lär sig varje gång tycker jag och en bra deg är lycka.
 
20200917_154347.jpg


Kladdkakemuffins.

De sjönk ihop ganska mycket sen och det är ordentliga gropar i dem. Perfekt för säg en glasskula till exempel.. :D

De var lite väl "degiga" även några timmar efter de svalnat helt men direkt från kylen blir de perfekta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 722
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 410
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 771
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp