Tårtor, bröd, kakor och annat

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aprikoskaka på aprikoser från egna träd!
60F1EED6-0667-47C4-9D1D-28B66613D74A.jpeg
 
Bakade också, en apelsinkaka med glasyr, som jag så klart borde tagit ett kort på, men det hann jag inte.

Tror att jag äntligen börjar få till min sockerkakssmet. Vispar ägg och socker läänge, men på lägsta hastighet. Nu reser sig kakan fint och håller formen!
 
Ett stycke tårta blev de idag, fyllning jordgubbssylt, krossad ananas, vaniljkräm och leilas lemonspread. (Brukar ha mosad banan i, men pojkvännen gillar icke banan överhuvudtaget så fick improvisera. Så leilas lemonspread fick ersätta)
Grädde och choklad"knappar" runt om och på tårtan tillsammans med några geléhallon.
Bottnarna var jag dock lat och köpte från bageriet på jobbet.
Inte provsmakat ännu dock.
 

Bifogade filer

  • 20221021_143421.jpg
    20221021_143421.jpg
    197,3 KB · Visningar: 60
Ett stycke tårta blev de idag, fyllning jordgubbssylt, krossad ananas, vaniljkräm och leilas lemonspread. (Brukar ha mosad banan i, men pojkvännen gillar icke banan överhuvudtaget så fick improvisera. Så leilas lemonspread fick ersätta)
Grädde och choklad"knappar" runt om och på tårtan tillsammans med några geléhallon.
Bottnarna var jag dock lat och köpte från bageriet på jobbet.
Inte provsmakat ännu dock.


Saknar verkligen en sån här gillaknapp ibland :d:d:yum1:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 747
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 421
Senast: Mia_R
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 789
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
16 878

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp